Taraf Gazetesinin Haddini Bilmez Haberi

Konuşmayacağım bundan sonra diyorum.  Beni ilgilendirmez bundan sonra diyorum. Satan satsın, bölen bölsün diyorum ama yine de sessiz kalamıyorum. İçim içimi yiyor, sinir kat sayım yükseliyor. Bu nasıl şerefsizliktir, bu nasıl bir yayıncılıktır, bu nasıl Türklüktür anlayamıyor, anlatmaya çalışanlara da sinir oluyorum. Belki haberiniz yoktur diye bilgilendireyim biraz.

“Fetullah’tan Taraf”  Gazetesi bir haber yapıyor. Bu haberi de manşetten veriyor. Haber anayasa değişikliği ile ilgili. Şöyle bir cümle var manşette. “Türkiye Türklerindir Saçmalığının” bak sen şerefsizliğe, bölücülüğe, Türk düşmanlığına bak sen. Şuanda ana avrat küfrediyorum da yazıya dökemiyorum siyasi ahlaktan ötürü. Eminim sizler de küfürleri eksik etmiyor ve bu nasıl olur diye düşünüyorsunuzdur. Ama oluyor işte 50% gibi bir rakam bu cümleleri kurdurabiliyor bu şerefsizlere.

Ulan sen kimsin bu haberi yapıyorsun. Türkiye Türklerindir Saçmalığı ne demek lan. Bazı kendini bilmezler ise şu yorumu yapıyor “Türkiye bütün herkesin, Türk, Kürt, Laz, Çerkez herkes eşit. Bu ülke hepimizin .”  Biz aksini iddea etmiyoruz ya ama kendine Türk diyemeyen hiç kimse ile ne kardeş olurum, ne toprağımı ne aşımı ne de nefesimi paylaşırım.

Kendine Türk diyemeyen, Türk kelimesinden rahatsız olan biri nasıl Türkiye’ye yararlı birey olabilir ?

Türk ismini görmeye tahammül edemeyen, Türk Bayrağına aşk ile bakmayan, Türk dendiği zaman tüyleri ürpermeyen biri nasıl olur Türkiye’ye yararlı olabilir. Kimse kusura bakmasın ama Ne Mutlu Türküm Diyene diyemeyen biri siktirsin gitsin.

Türkiye’nin öyle insanlara ihtiyacı yoktur. Türkiye Türklerindir. Aksini iddea eden varsa bunu benim yanımda söylemesin.

Bu tarafın yaptığı şerefsizliği Bengütürk TV  Haber sunucusundan öğreniyoruz. Taraf okumadığım için bu olaydan habersiz kalabilirdim. Keşke habersiz kalsaydım tabi orası ayrı. Bengütürk TV sunucusu haber yayını yaparken bu cümleyi görüyor ve yapması gerekeni yapıyor. Gazeteyi yırtıp atıyor. Türkiye’de Türklüğün saçmalık sayılması gibi bir durumu hangi Türk Evladı içine sindirebilir.

Türk’lük yalnızca Türk kökenli olmak demek değildir. Öyle ki Türkiye’de tam Türk bulmak zor. İllaki bir yerlerde Türk’lükten çıkıyor kökenimiz. Ancak 1000 yıldır bir arada yaşayan atalarımızın Türk, Kürt, Laz olarak ayrılması mümkün müdür ?

Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasına katkı sağlamış, yedi düvele karşı hep beraber omuz omuza savaşmış, ülkenin bölünmez bütünlüğünü korumak için can vermiş milletlere Türk denir. Bunun farkına varamamış veya varmak istemeyen, bunun böyle olmasından gocunan, bundan daha fazlasını isteyenlerin içinde olduğu uğraş boştur. Çünkü Türkiye’yi bölemeyecekler. Türkiye’yi parçalayamayacaklar.

Türk kelimesini kötü bir söz gibi algılatmaya çalışan Taraf gazetesini kınıyorum. Kınamakla kalmıyor küfrediyor ve bunu burdan beyan ediyorum.

 

Taraf Gazetesi  ” Türkiye Türklerindir Saçmalığı ” gibi saçma bir cümle kurduğu için Türk Milletinden özür dilemelidir. Aksi taktirde izledikleri yolun kurbanı olurlar. Vatana ihanet etmenin cezası ağırdır.

 

Kürşad Altan

 

Twitter : Twitter.com/KursadAltan

Facebook : Facebook.com/TurkTorunu

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

65 Yorum Yapıldı

  1. caserbix

    29 Mayıs 2013 at 02:22

    İyi Zırvalamışsın diye taraf gazetesinin sözüne demiştim, yanlış anlaşılmış düzelttim…

  2. caserbix

    29 Mayıs 2013 at 02:01

    yazdığım yanlış anlaşılmış Taraf gazetesinin sözüne ”iyi zırvladın” demiştim…

  3. Maxun

    22 Ekim 2011 at 01:36

    herkes kendi ekmeğini peşine düşse bu ülkede ne bölücülük olur ne siyasi ayrım ama milletin işi gücü yok böle şeylerle uğraşıyor. ben de urfalıyım kürt değil türküm. kürtte olabilirdim ama bu ülkede çalışıyor ve bu ülkede yaşıyorum. hey millet ülkene sahip çık. türkiye sahip çıkanlarınındır. kim sahip çıkarsa bu ülkeye bu ülke onundur.

  4. gamze

    21 Ekim 2011 at 10:05

    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE MUSTAFA KEMAL ATATÜRK…Bilelim ki milli benliğini bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar.
    Biz doğrudan doğruya millet severiz ve Türk milliyetçisiyiz. Cumhuriyetimizin dayanağı Türk topluluğudur.”

    “Bilelim ki milli benliğini bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar.”

    “Türkiye’de Bolşeviklik olmayacaktır. Çünkü Türk Hükümetinin ilk gayesi, halka hürriyet ve saadet vermek, askerlerimize olduğu kadar sivil halkımıza da iyi bakmaktır.”

    “Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük isler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.”

    “Dilin milli ve zengin olması, milli hissin gelişmesinde başlıca etkendir. Ülkesini, yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır.”

    “Bizim dinimiz, milletimize hakir, miskin ve zelil olmayı tavsiye etmez. Tam tersine Allah da, Peygamber de insanların ve milletlerin izzet ve şerefini korumalarını emrediyor.”

    “Bütün zorba hükümdarlar hep dini alet edindiler; Hakiki ulema, dini bütün alimler hiçbir vakit bu zorba hükümdarlara boyun eğmediler. Fakat gerçekte alim olmamakla beraber, sırf o kılıkta bulundukları için alim sanılan, çıkarına düşkün haris ve imansız bir takım hocalar da vardır. Hükümdarlar işte bunları ele aldılar ve işte bunlar dine uygundur diye fetva verdiler. Gerektikçe yanlış hadisler uydurmaktan çekinmediler. Gerçek ve imanlı ulema her vakit her devirde bunların kinine hedef oldu.”

    “İntisap etmekle bahtiyar olduğumuz İslam dinini, asırlardan beri alışılmış olduğu üzere bir siyaset vasıtası mevkiinden kurtarmak ve yükseltmek elzem olduğu hakikatini müşahade ediyoruz. Mukaddes ve lahuti olan inançlarımızı ve vicdanlarımızı çapraşık ve değişken olan ve her türlü menfaat ve ihtirasların tecellisine sahne olan siyasetten ve siyasetle ilgili bütün hususlardan bir an evvel ve kesin olarak kurtarmak, milletin, dünya ve ahiret saadetinin emrettiği bir zarurettir.”

    “Bizi yanlış yola sevkeden habisler, biliniz ki, çok kere din perdesine bürünmüşlerdir. Saf ve nezih halkımızı hep şeriat sözleriyle aldatagelmişlerdir. Tarihimizi okuyunuz, dinleyiniz, görürsünüz ki, hep din kisvesi altındaki küfür ve alçaklıktan gelmiştir. Onlar her hayırlı hareketi dinle karşılarlar, halbuki hamdolsun hepimiz dindarız, artık bizim dinin icaplarını, dinin yasaklarını öğrenmek için şundan bundan derse ve akil hocalığına ihtiyacımız yoktur. Milletimizin içinde hakiki, ciddi alimler vardır. Milletimiz bu gibi alimleriyle iftihar eder. Bu gibi alimlere gidin, bu efendi bize böyle diyor, siz ne diyorsunuz deyin. Fakat umumiyetle buna da ihtiyaç yoktur. Bilhassa bizim dinimiz için herkesin elinde bir ölçü vardır. Bu ölçü ile hangi şeyin dine uygun olup olmadığını kolayca takdir edebilirsiniz. Eğer bizim dinimiz akla mantığa uygun bir din olmasaydı mükemmel olamazdı, dinlerin sonuncusu olmazdı.

    “Bir memleketin, bir memleket halkının düşmandan zarar görmesi acıdır. Fakat kendi ırkından büyük tanıdığı insanlardan vefasızlık, felaket görmesi daha acıdır.”

    “Efendiler biz hayat ve istiklal isteyen bir milletiz. Ve yalnız ve ancak bunun için hayatimizi yok etmeyi göze alırız.”

    “Büyük dinimiz çalışmayanın insanlıkla ilgisi olmadığını söyler. Bazı kimseler modern olmayı kafir olmak sayıyorlar. Asil kafirlik onların bu inanışıdır.”

    “Efendiler ve ey millet iyi biliniz ki Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müridler, meczuplar memleketi olamaz.”

    Masum halka beş vakit namazdan başka, geceleri de fazla namaz kılmayı vaiz ve nasihat etmek belki de ömründe hiç namaz kılmamış olan bir politikacı tarafından olursa bu hareketin hedefi anlaşılmaz olur mu?

    “İlk olarak KURAN’ın dilimize çevrilmesini emrettim. Bu da ilk defa olarak Türkçe’ye çevriliyor.”

    “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.”

    “Efendiler siz hayatınızda mebus olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz, hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz. Fakat hiç bir zaman sanatkar olamazsınız.”

    “Sayın ögretmenler, hiç bir zaman düşüncelerinizden çıkmasın ki cumhuriyet sizden “fikri hur, vicdani hür, irfanı hür” nesiller ister.”

    “Ulusları kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.”

    “Öğretmenler, yeni kuşak sizin eseriniz olacaktır.”

    “Bu memleketin sahibi ve toplumumuzun asil unsuru köylüdür.”

    “Türkiye’nin gerçek sahibi ve efendisi, gerçek müstakil olan köylüdür. O halde herkesten daha çok refah, mutluluk ve servete layik olan köylüdür.”

    “Bir kere memlekette topraksız köylü bırakmamalıdır. Bir çiftçi ailesini geçindirebilen toprağın hiç bir sebep ve suretle bölünemez bir mahiyet alması, büyük çiftçi ve çiftlik sahiplerinin işletebilecekleri arazi genişliği arazinin bulunduğu memleket bölgelerinin nüfus yoğunluğuna ve toprak verim derecesine göre sınırlanması gerekir.”

    “Milletimizin bugünkü yönetimi gerçek özelliği ile bir halk yönetimidir.”

    “Büyük davamız en medeni ve en müreffeh millet olarak varlığımızı yükseltmektir.”

    “Biz Türkler ruhen demokrat doğmuş bir milletiz.”

    “Milletin kaynağı toplum hayatinin esasi olan kadın ancak faziletli olursa görevini yerine getirebilir.”

    “Kadınlarımız erkeklerden daha çok aydın, daha çok verimli, daha çok bilgili olmak zorunluluğundadır. Gerçekten ulusun anası olmak istiyorlarsa böyle olmalıdırlar.”

    “Ben toprak büyütme meraklısı değilim. Barış bozma alışkanlığım yoktur. Ancak sözleşmeye dayanan hakkimizin isteğicisiyim. Onu almazsam edemem. Büyük meclisin kürsüsünden milletime söz verdim. Hatay’ı alacağım. Milletim benim dediğime inanır. Sözümü yerine getirmezsem milletimin huzuruna çıkamam. Yerimde kalamam. Ben şimdiye kadar yenilmedim, Yenilmem. Yenilirsem bir dakika yaşayamam.”

    “Ben diktatör değilim. Benim kuvvetim olduğunu söylüyorlar. Evet bu doğrudur. Benim isteyip de yapamayacağım bir şey yoktur. Çünkü ben zoraki ve insafsızca hareket etmesini bilmem. Ben kalpleri kırarak değil kazanarak hükmetmek isterim.”

    “Hayatta tam mutluluk ve esenlik ancak gelecek kuşakların şerefi, varlığı, esenliği için çalışmakta bulunabilir.”

    “Millete efendilik yoktur. Ona hizmet etmek vardır. Bu millete hizmet eden onun efendisi olur.”

    “Beni görmek demek ille yüzümü görmek değildir. Benim düşüncelerimi, benim duygularımı anlıyorsaniz bu yeter.”

    “Benim naciz vücudum bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ebediyyen payidar kalacaktır.”

    “Milletimi şimdiye kadar söylediğim sözlerle ve hareketlerimle aldatmamış olmakla gurur duyuyorum.”

    “Basın, ulusun ortak sesidir. Bir güç, bir okul, bir yol göstericidir.”

    “Büyüklük odur ki kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın. Memleket için gerçek ülkü ne ise onu görecek ve o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır, seni yoldan çevirmeye çalışacaktır. İşte sen burda direneceksin. Önünde sonsuz engeller yığılacaktır. Kendini büyük değil, küçük, araçsız hiç telakki edecek, kimseden yardim gelmeyeceğine inanarak bu engelleri asacak, ondan sonra sana büyüksün derlerse bunu diyenlere güleceksin.”

    “Doğudan şimdi doğacak olan güneşe bakınız. Bugün günün ağardığını nasıl görüyorsan, uzaktan bütün doğu milletlerinin de uyanışlarını öyle göruyorum. Bağımsızlık ve egemenliklerine kavuşacak olan çok kardeş millet vardır. Sömürgecilik ve emperyalizm yer yüzünden yok olacak ve yerlerini milletler arasında hiç bir renk, din ve ırk farkı gözetmeyen yeni bir ahenk ve işbirliği çağı hakim olacaktır.”

    “Yeni Türk devletinin, genç Türk Cumhuriyetinin temeli burada atıldı. Bu meydanda akan Türk kanları, bu gökte dolaşan şehit ruhları, devlet ve cumhuriyetimizin sonsuz bekçileridir.”

    “Ey yükselen yeni kuşak, gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk, onu yükseltecek ve yaşatacak olan sizsiniz.”

    “Türk milletinin yürümekte olduğu terakki ve medeniyet yolunda elinde ve kafasında tuttuğu meşale, müsbet ilimdir. Bunun içindir ki milletimizin yüksek karakterini, yorulmaz çalışkanlığını, doğuştan zekasını, bilime bağlılığını, güzel sanatlara sevgisini, milli birlik duygusunu, her zaman ve her türlü vasıta ve tedbirlerle besliyerek geliştirmek milli ülkümüzdür.”

    “Asla şüphem yoktur ki, Türklüğün unutulmuş büyük medeni özelliği ve büyük medeni kabiliyeti bundan sonraki gelişmesi ile geleceğin yüksek medeniyet ufkunda yeni bir güneş gibi doğacaktır.”

    “NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE”

    “Bir takım şeyhlerin, dedelerin, seyyitlerin, çelebilerin, babaların, emirlerin arkasından sürüklenen ve falcılara, büyücülere, üfürükçülere, muskacılara talih ve hayatlarını emanet eden insanlardan mürekkep bir kütleye, medeni bir bir millet nazariyle bakılabilir mi?”

    “Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.”

    “Tekkeler de behemahal kapatılmalıdır. Türkiye Cumhuriyeti her şubede irsatlarda bulunacak kudreti haizdir. Hiçbirimiz tekkelerin irsadina muhtaç değiliz. Biz medeniyet, ilim ve fenden kuvvet alıyoruz. Başka bir şey tanımıyoruz.”

    “Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre malik olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine maliktir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz. Vicdan hürriyeti, mutlak ve taarruz edilemez, ferdin tabii haklarının en mühimlerinden tanınmalıdır.”

    “Türkiye Cumhuriyetinde herkes Allaha istediği gibi ibadet eder. Türk Cumhuriyetinin resmi dini yoktur. Türkiye’de bir kimsenin fikirlerini, zorla başkalarına kabul ettirmeye kalkışacak kimse yoktur ve buna müsaade edilemez.”

    “Efendiler, camiler birbirimizin yüzüne bakmaksızın yatıp kalkmak için yapılmamıştır. Camiler itaat ve ibadet ile beraber din ve dünya için neler yapmak lazım geldiğini düşünmek yani meşveret için yapılmıştır. Millet islerinde her ferdin zihni başlıbaşına faaliyette bulunmak elzemdir.”

    “Türk milletinin istidadı ve kesin kararı medeniyet yolunda, durmadan, yılmadan ilerlemektir.”

    “Medeniyet öyle kuvvetli bir ışıktır ki, ona bigane olanları yakar, mahveder.”

    “Medeni olmayan insanlar, medeni olanların ayakları altında kalmaya mahkumdurlar.”

    “Sarık ve cüppeyle artık dünyada muvaffak olmanın imkanı yoktur. Yaptığımız muazzam inkilaplarla medeni bir millet olduğumuzu cihana ispat ettik.”

    “Bizim ahenktar, zengin lisanımız yeni Türk harfleriyle kendini gösterecektir.”

    “Medeniyetin coşkun seli karşısında mukavemet boşunadır. O, gafil ve itaatsizler hakkında çok amansız davranır.”

    “Fıkıhtaki “zamanın değişmesiyle hükümlerin değişmesi inkar olunamaz” kaidesi adalet siyasetimizin temel taşıdır.”

    “Hissiyatı ve vicdani telakkiyati, ilim ve fenle besleyip eğiterek toplumun gerçek huzur ve saadetine çalışmak ulvi bir görüştür.”

    “Hiçbir iyi inkilap, hakikati görenler dışında ekseriyetin reyine müracaatla yapılamaz.”

    “İnsan topluluğu kadın ve erkek denilen iki cins insandan mürekkeptir. Kabil midir ki, bu kütlenin bütünlüğü ilerleyebilsin? Mümkün müdür ki, bir cismin yarısı toprağa zincirlerle bağlı kaldıkça öteki kısmı göklere yükselebilsin?

    “Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın.”

    “Dünyanın hiçbir yerinde, hiçbir milletinde Anadolu köylü kadınının üstünde kadın çalışmasını zikretmeye imkan yoktur ve dünyada hiçbir milletin kadını “Ben Anadolu kadınının daha fazla çalıştım, milletimi kurtuluşa ve zafere götürmekte Anadolu kadını kadar himmet gösterdim” diyemez.”

    “Kimse inkar edemez ki, bu harpte ve ondan evvelki harplerde milletin hayat kabiliyetini tutan hep kadınlarımızdır.”

    “Onun için, hepimiz büyük ruhlu ve büyük duygulu kadınlarımızı şükran ve minnetle ebediyen taziz ve takdis edelim.”

    “Türk kadını dünyanın en aydın ve faziletli ve en ağır kadını olmalıdır.”

    “Milleti ve içtimai zemini hazırlamadan inkilaplar yapılamaz.”

    “Bir başka çağdan kalma adetlerinizde, alışkanlıklarınızda direnirseniz, cüzzamlılar, paryalar gibi tek başınıza kala kalırsınız. Benliğinize bağlı kalın ama, gelişmiş uluslar için gerekli olan şeyleri Batı ‘dan almasını bilin. Yoksa, bilim ve yeni düşünceler sizi bir lokmada yiyip bitirebilirler.”

    “Mesuliyet yükü her şeyden, ölümden de ağırdır.”

    “Benim Türk Milletine, Türk Cumhuriyetine ve Türklüğün istikbaline ait görevlerim bitmemiştir. Sizler, onları tamamlayacaksınız. Siz de sizden sonrakilere benim sözümü tekrar ediniz.”

    “Hiçbir zafer gaye değildir. Zafer ancak kendisinden daha büyük bir gayeyi ede etmek için belli başlı vasıtadır. Gaye fikirdir. Bir fikre dayanmayan zafer yaşayamaz. Her büyük zaferin kazanılmasından sonra yeni bir alem doğmalıdır. Yoksa başlıbaşına zafer boşa gitmiş bir gayrettir.”

    “Ben icap ettiği zaman en büyük hediyem olmak üzere, Türk Milletine canımı vereceğim.”

    “Bir adam ki büyük olmaktan bahseder, benim hoşuma gitmez. Bir adam ki memleketi kurtarmak için evvela büyük olmak lazımdır, der ve bunun için mumune intihap eder, onun için olmayınca, memleketin kurtulamayacağı kanaatinde bulunur; bu, adam değildir.”

    “Yükselen yeni nesil, istikbal sizsiniz. Cumhuriyeti biz kurduk, onu yükseltecek ve yaşatacak sizsiniz.”

    “Her Türk ferdinin son nefesi, Türk Milletinin nefesinin sönmeyeceğini, onun ebedi olduğunu göstermelidir.”

    “Zafer “zafer benimdir” diyebilenin, muvaffakiyet, “muvaffak olacağım” diye başlayanın ve “muvaffak oldum” diyebilenindir.”

    “Çalışma, insanların vücut kuvvetlerini geliştirir ve hayat için gereken şeyleri temin eder. Çalışmaksızın, fikri gelişme ve ahlaki ilerleme de mümkün değildir. “Tembellik bütün fenalıkların anasıdır.””

  5. İsyankar kuskun

    21 Ekim 2011 at 01:28

    Kürşat abi ağzına diline kurban olayım senin gibi insanlar basımızdan eksik olmasın okuyunca sok oldum abi bu taraf gaztesine (TURK) halkimizda cevabını verecek abi ~ekmek yedigi tasa sıçan bu insanları dogmamiis cocuklarına kadar~{…….} hakkimizdir abi kusura bakma ama turk olan anlar geri si boş

  6. sefa

    20 Ekim 2011 at 23:43

    TURK SEREFLI OLUR terbiyeli olur oyle pervasizca kufretmez ben kurt degilim laz degilim cerkezde degilim ben turkum ama artik okuduklarimla azab cekiyorum ne yapalim turkiyemizde yasayan kurt ,cerkez ,laz kokenli insanlarimizi silip atamayiz sizler bu zihniyeti tasidiginiz surece biz hic bir yere varamayiz bizler bir vucudun ayri ayri organlari gibiyiz bir dusunun tarihe bir yolculuk yapin , Turkun ve Kurdun ne oldugunu daha iyi anlarsiniz bizler asla pkk ile kurtlugu karistirmayalim ALLAH hepsinin hesabini zaten soracak !!!!!!!!!

  7. yusuf canpolat

    20 Ekim 2011 at 16:16

    bu yazıyı yazan şahıs çok bariz bi şekilde saçmalamış. Hayır bir insan bir yazıda bu kadar çelişkiye düşüermiii.. bu ancak kendinin bilmezlik ve cahillik işi. Yazını başında ”türkiye türklerindir saçmalığı” yazısına küfür ederken bu nasıl bölücülüktür diyo. bende soruyorum peki kardeşim asıl bölücülük Türkiye türklerindir edemek değilmidir ..? sen türklerin dediğinde diğerlerinin ayırmış yani bölmüş oluyorsun türk kürt laz diye. halbuki çanakkalede , kurtuluş savaşında 1453 de 1071 de biz hep türk kürt laz çerkez omuz omuza savaşmadık mı … bu vatanı omuz omuza müdafa etmedikmi..bu vatan bizimdir….o yüzden Ttürkiye türklerindir demek çok yalnış ve bölücü , parçalayıcı dır. siz siz türkiyede yaşayan türktür diyorsunuz bu çok yalnış bir yaklaşım..halbuki türk türktür laz lazdır kürt te kürttür.bunu değiştiremezsiniz. Asıl söylenmesi gereken söz türkiye türklerindir değil TÜRKİYE TÜRK MİLLETİNİNDİR olmalı . çünkü türklerin dediğiniz zaman parçalamış oluyorsunuz ancak millet tabiri bir vatanda yaşayan tüm etnik kökenleri içine alır….

    • Kürşad Altan

      24 Ekim 2011 at 19:03

      Yusuf kardeş eyvallah yorum yazmışsında boş yazmışsın. Sen yazının başlığını okuyup gerisini koy vermişsin. Yada ön yargı ile okuduğun için anlamamışsın. Tekrar okumanı tavsiye ederim. Türk kime denir. Türkiye Türklerindir derken neden bahsediyoruz bunu belirttim yazıda.

      • mesut

        7 Ağustos 2012 at 02:12

        Yazınızdan dolayı teşekkür etmekle başlamak isterim değerli yazarımız Kürşat bey.Yazıyı bilmem neresi ile okuyanlara cevap verm emeniz gerekir.Yusuf CANPOLAT zaten önyargılı olarak okumuş bu yazıyı.elinize,dilinize,kaleminize sağlık değerli kardeşim.

  8. Yoldan Gecen

    22 Eylül 2011 at 18:21

    Hic birinizin azıcık beyni bile basmıyo turkiye bu durumda olmasının nedeni de bu cahillik bilgisizlik aptallık taraf gazetesi bu haberi yapıyo ve hala turkiyede satmaya devam ediyo maden turksunuz turkiyeye sahip cıkın bu gazete neden hala bu ulkede satıyo bn turkum demekle olmaz bunlar

    • Kürşad Altan

      23 Eylül 2011 at 06:55

      peki ne yapmalı ? taraf müsvettesini okumayarak üstümüze düşeni yapıyoruz başka bir şey yapamayız

  9. caserbix

    28 Ağustos 2011 at 22:43

    iyi zırvalamışsın!

    • hayat

      20 Ekim 2011 at 17:29

      al buradan bak biz ne dersek diyelim beyni yıkanmış insanımız çok:(

  10. hasan

    24 Ağustos 2011 at 23:19

    ne yazıları okudum nede yorumları ama şunu belirteyim bu yazıyı yazan da onun lehine mesaj atanda en büyük milliyetçidir en büyük faşist tir türkiye türklerin değil türkiye türkiyenindir kurtuluş savaşı ve diğer tüm şavaşları türkler değil onlarla birlikte 25 etnik köken yani türkiye kazanmıştır türkiye türklerindir demek büyük saçmalıktır. :) TÜRKİYE TÜRKİYENİNDİR.

    • Kürşad Altan

      24 Ağustos 2011 at 23:23

      Eğer yazıyı ve yapılan sağ duyulu yorumlu okusaydınız bizimde aynı şeyi söylediğimizi ancak sadece biz Türkiye’yi kuranlara TÜRK dedik… TÜRK’ü etnik köken olarak değil bir isim olarak belirttik…. Türk ırkından gelmeyenleri tabiki siz Türksünüz deme haddini kendimizde bulmuyoruz biz sadece Türkiye’yi kuranlara Türk Milleti diyor Türk Milletinide kısaca Türk olarak adlandırıyoruz….

      • Salih

        9 Eylül 2011 at 12:53

        Dini hassasiyeti olmayan,olaylara tepeden (vahyin penceressinden)değilde sağdan soldan bakanlar hiç bir zaman aklı selim düşünemezler

      • ilhami

        20 Ekim 2011 at 04:12

        siz acaba haberi okudunuzmu içeriğinde acaba neler var die merak mı ettiniz yoksa sizde sadece manşetemi tepki duyuyorsunuz bakın kimin türk kimin kürt yada hangi ırk ka boya mensup olduğunu kimse bilemez yada illa araştırsan biyerden sonrasına gidemezsin bence biz herşeyi bir yana bırakalım bu bayrak ve bu vatan TÜRKİYE CUMHURİYETİ diyerek kenetlenelim bir gurup şerefsiz var pkk it sürüsüdür evet ama bir gurup aşırı milliyetçiler var onlarda sırf dogulu die millete taş yağdırıyorlar adamın görüşü yada düşüncesi onların umrunda deil sadece doğulu olması yetiyo bazen bırakın da artık saeüdece insanlığs önem verelim bu kürt bu türk bu alevi bu sünni die ayrıma girmeden şu it sürüsü pkkyı vatanımızdan kazıyalım… SAĞ DUYU ve BİRLİK BERABERLİK ZAMANI PKK ASLA KÜRT DEĞİLDİİR KABUL EDLEMEZ ONLAR İT SÜRÜSÜ SADECE….

    • alperen kürşat

      29 Ağustos 2011 at 01:24

      yukarda yazıda senın gıbı dusunen hayınlere ve tarafın çakallarına guzel bır soz yazılmıs iyi oku. benımsemıyorsan zoruna gıdıyorsa si…..ol git. evet sen de zoruna gıttıyse s…..ol git ulan ne duruyon

      • nazmiye

        12 Ekim 2011 at 22:33

        biz türk milleti çok hoş görülüyüzdür bunu herkez bilir biz türk milleti diyorum altını çiziyorum evet türkiyede bi sürü etnik kökenle birlikte yaşıyoruz yıllardır yaşamaktayız biz onları kabulleniyoruz memnuniyetlede onlar bizi kabulleniyormu acaba bide bu taraftan bakalım uğraşılarına bakılırsa ilk fırsatta bizi yok edip ……… anladınız siz o kadar uğraşmalarına göre türk milleti yine çok anlayışlı acaba onlar olsa bu kadar entrikaya karşı ne yaparlardı

      • sadof_rat

        27 Ekim 2011 at 02:52

        söylenenlerin çoğu kendilerince doğrudur katılırım ama benceside:
        TÜRKİYE asıl bu toprak üzerinde yaşayıp bayrağı ve vatanı için gerekirse gözünü kırpmadan şehadet şerbeti içebileceklerindir.Ancak hiçbir şekilde kimdir? necidir? siyasi görüşü nedir? dini nedir? ırkı nedr? yada meshebi nedir? die ayrım yapılmaksızın TÜRKİYE CUMHURİYETİ’nin asil evlatlarınındır………

    • gamze

      21 Ekim 2011 at 09:44

      hasan sieeee gitttt onunden yee kocummmmm ne mutlu türküm diyen herkesindir demeyen defolsun gitsin hainler sizi.

    • gamze

      21 Ekim 2011 at 09:56

      ALTAN KARDEŞ NE COK AC GÖZLÜ VARMIŞ KEMİK YALAYAN KÖPEKLERLE DOLUYMUŞŞ MEĞER İÇİMİ<ZDE COK YILANLAR VARMIŞ HEPSİNİN KAFASINI EZMEK LAZIM BUNLARIN BAYRAMIZA GÖZ DİKENİN GÖZÜNÜ OYARIZ DAHA ÖLMEDİ TÜRK HALKI YAWASSS GELİN ADAMLAR SİZ Bİ SEY BİLMİYOSUNUZ BİLİYOMUŞ GİBİ GECİNİYOSUNUZ ATATURKÜN OKULUNDA ÖĞRENDİNİZ DEMİ BUNLARI YAZMAYIDA YEDİNİZ KABA ETMEYİN ADAMIM AKLLLICA DURUN VATAN SEVER OLUN BAYRAK ATA SEVER OLUN OLAMIYORUZ DERSENİZ SİZİN GİBİ GAVURLARIN YASADI YERLERDE VAR DEFOLUN ORALARA GİDİN SİZİ BESLEYEMEYİZ BİDE YILAN KÖPEK SÜRÜLERİ ÜLKEMİZİ YILANLAR KÖPEKLER KUŞATMIŞŞ ZAMANINIZ GELINCE COK KÖTÜ SEK,LDE OLUR ÖLÜMÜNÜZ KADDAFİ GİBİ Bİ KÖŞEDE BULURUZ CESEDNİZİ BÖLE ÖLME LAYIK VATAN HAİNLERİ…

    • deepcore

      21 Ekim 2011 at 18:45

      TÜRKİYE SADECE VE SADECE TÜRKLERİNDİR HERKESİN DEĞİLDİR VE BU DÜŞÜNÜLEMEZ TARAF GİBİ BİR GAZETEYİ ASLA EVİME SOKMAM SOKMADIMDA TÜRKİYE ASLA ÇERKEZİN KÜRTÜN VEYA LAZIN OLMAYACAKTIR

    • deepcore

      21 Ekim 2011 at 18:47

      milliyetçiliğin neresi yanlış beni yanlış anlamayın ben kemalistim sadece merak ediyorum tabi herşeyin fazlası zarar

  11. vatandaş

    20 Ağustos 2011 at 07:04

    ÖNCELİKLE ŞUNU BELİRTEYİM..

    1.BU ÜLKENİN ADI TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİDİR

    2.BU ÜLKE SINIRLARI İÇİNDE YAŞAYAN HERKES TÜRKLÜĞÜ BENİMSEMİŞ VE KABUL ETMİŞTİR

    3.UYRUKLARI T.C DİR

    4.DİNLERİ İSLAMDIR

    5.ÖNDERLERİ ATATÜRKTÜR

    6.RESMİ DİL TÜRKÇEDİR

    BU ÜLKE LAZ ÇERKEZ TÜRK KÜRK HERKESİNDİR

    Bİ LAZ ÇIKIP BEN LAZIM DİYİP DEVLETE BAŞ KALDIRIYORMU !!!!

    BİR ÇERKEZ ÇIKIP BEN ÇERKEZİM DİYİP DEVLETE BAŞ KALDIRIYORMU !!!!

    BİR KÜRT ÇIKIP BEN KÜRDÜM DİYİP DEVLETE BAŞ KALDIRIYORMU !!!! EVET KALDIRIYOR

    AMA BAŞKALDIRAN KESİM SADECE GÜNEY DOGUDUR

    NEDEN GÜNEY DOGU !!!!CEVAP…

    ÇÜNKÜ T.C KURULDUĞUN!DAN BUYANA BİR ERMENİ BİR YUNAN HAYALİ VARDI TÜRKİYENİN ÜZERİNDE..

    VE HEP ŞÖYLE SÖYLERLERDİ :

    NE YAPARIZ NASIL EDERİZ BİZ BU ÜLKEDEN TOPRAK ALIRIZ DİYE…PEKİ SONUÇ !!!

    FAKİR HALKIMIZI KANDIRA’RAK CAHİL İNSANLARIMIZIN AKLINI ÇALARAK..

    PEKİ İNSANLARIMIZ NEDEN CAHİL NEDEN FAKİRR GELİN BUNUN CEVABINIDA SİZ VERİNN !!

    SAGILARR….

    • Salih

      9 Eylül 2011 at 14:03

      Doğu da olsun batı da olsun o terör olaylarını yapanları gidipte bir milliyete bağlarsak 30 değil 130 yıl geçsede bundan kurtulamayız.Birileri kolay kullanılıyorsa bunda sadece kendini kullandıranların değil onları o hale koyanlarında suçu vardır bunu unutmayalım.Belki anlamayanlar vardır Türkiyenin doğusunda bundan 30 sene önce uygulanan devlet politikaları İzmir de yapılsaydı bugün Yunan adaları terör yuvası olurduhatta pişmanlık duyupta örgütten kaçan da olmazdı.Sen devlet olarak yıllarca doğuya zulum, batıya yol-su- elektirik hatta bacasız fabrikalar kuracaksın turuzim geliştireceksin sonra kalkıp dağa çıkma otur kahvehanede diyeceksin….Adamın cebinde çay parası varmı hiç sordun mu sen devlet garson geldiğinde kalkıp kapıya yöneldinmi hiç…

      • Kürşad Altan

        9 Eylül 2011 at 20:19

        Söylediklerinize katılmamak mümkün değil. Eskiden yapılmayan bir çok adım bu hale geldi. Ancak 20 – 30 yıl değil çok daha önce yapılmalıydı. Ama artık geçmişte yapılmayanların değil bugün ve gelecekte yapılan şeyleri tartışmak gerek..

        • PaŞa( Kürşad)

          19 Ekim 2011 at 23:58

          Kardeşim ve adasım ALLAH senden razı Olsun Şerefsızlere Köpeklere iyi güzel bır sekılde cevap vermıssın cok sevındım yazının bukadar derın ve düşüncelı ola bılmesıne Senın Gıbı dusune bılen ve dusunduklerını yaza bıle TÜRKİYE VATANDAŞLARI ıllakı vardır Murat şahın abıme ( BENGU TURK SPIKERI) de tesekkur ederım bız turkler hos görülüyüzdür evet dogru ekmegımızı bölüşürüz yatagımızı bölüşürüz seccademizi bölüşürüz kalbımızı bölüşürüz ama TOPRAGIMIZI VE DİNİMİZİ ASLA BÖLÜŞMEYİZ BÖLÜŞTÜRMEYİZ faşistilkse bu faşistim ulan ben Nedenmi ÇÜNKÜ MALINI TOPRAGINI VATANINI NAMUSUNU KİTABINI korumak farzdır ulan dinsiz kitapsizlar ALLAH EMRETTİYSE YEDİ CİHAN BİR ARAYA GELSE BOŞSUNUZ ŞEREFSİZ KÖPEKLER TÜRKİYE BİZİMDİR!!!!!!!!!!!. SELAMUN ALEYKÜM TÜM MÜSLÜMAN VE TÜRK CUMHURIYETİNE

  12. kadiri

    19 Ağustos 2011 at 07:30

    burada ki bütün yorumları baştan sonuna kadar okudum BİR çok yazılarda argo va sevyesizce sözler var delinin biri kuyuya taş atmış on akıllı çıkartamamış kimsenin kimseyi yurtaşlığa kabul etmeye yetkisi olmadığı gibi bu ülkeyi terk et demeyede hakkı yoktur hiç kimse ama hiç kimse doğarken kavmini kabilesini soyunu milletini secmek gibi bir şansı olmadı KİŞİLERİN HANĞİ DİLİ KONUŞTUĞU ÖNEMLİ DEĞİL NE DEĞİ ÖNEMLİDİR önce insan herşeyden önce insanlık herğün yeni bir şehidin cenaze namazı kılınıyor bu topraklarda terör dediğiniz nasipsizler bilinmelidir ki türkiyede yaşayan bütün kürtlerin savunucuları değil dirler bir çok kürt insanı sınırad nöbet tuttu bir çoğu şehit oldu rabbimiz bir kabemiz bir peyğamberimiz birdir neyin ayrımcılığını yapar insanlar şaşarım

  13. murat yalçın

    18 Ağustos 2011 at 22:40

    Haberi okudum ve kısmen aynı duyguları paylaşıyorum.Fakat Türkiye de yaşayan kimse kendini Türk görmek,hissetmek zorunda değildir.Kürdü kürt hisseder,lazı laz,çerkezi çerkez.Buna kimse karışamaz.Küfrederim benim yanımda böyle şeyler söylemesin diyenleri izmire davet ediyorum baksın gözünün içine baka baka nasıl söylüyorum.Türkiye onun uğruna kan döken,can veren herkesindir…

  14. Mehemme

    17 Temmuz 2011 at 18:12

    Bir Sürü Gerizekalı, Kafasız, Kafatasçı, Faşıst, Emperyalist Çomağı; Gereksiz Aşşağılık, Haysiyetsiz Örneği Teşkil Eden Cahil, Sürekli Duydukları Cümleleri Tekrar Eden Köpek Takımı Köpek Gibi Havlama Uslubuyla Aptalca Birşeyler Dile Getirmiş. Değil Sizin Kökünüz Ondan Da Önce Kürtler (Medyenler) ki ”Kuran-ı Kerimde de Med Coğrafyası Açıkça Belirtilmiştir.” Mezopotamya Coğrafyasında Varolmuş Ve Hala Bu Coğrafyada Yaşamaktadır. Taa Nuh Tufanından Bu Yana. M.Ö. 3000 li Yıllara Kadar Dayanmaktadır. Kürtlerin Mezopotamya Coğrafyasındaki Tarihi. Türklerden Neredeyse 4000 Yıl Evvel Bu Coğrafyada Yaşayan Bu Halka 1000 Yıldır Burda Yaşadığı İçin Kullandığınız Deyim İse (Ben Vatanımı Ekmeğimi Suyumu Bölüşmem) Bu Büyük Bir Budalalıktır. O Bahsettiğiniz Diğer Etnik Kökenli İnsalardan Birileri Olan Lazlara Gelince Çoğu Faşistik Düşünceler İçinde Yine de Ama Bilinmesi Gerekir ki MA LAZ GIRT Savaşı Hani Sizin Şu Göğsünüzü Gerdiğiniz Savaş Var Ya. Moğollar Ardınıza Durmuş Gelirken İstila Korkusuyla Anadolu ya Dayandığınınzda Sizi Kürtler Karşıladı Ve MALAZGİRT Diye Övündüğünüz Savaş Kürtlerle Beraber Muş’un Malazgirt Ovasında Fiil Buldu. Adının Anlamını Bile Bilmediğiniz Gibi Ahmaklığınızdan Ödün Vermeyip Araştırmamışsınız da. MA LAZ GIRT’ın Türkçe Bir Manası Olmadığı Gibi KÜRTÇE de ”Lazları Yakaladık- Lazları Alt Ettik” Anlamına Gelir. Zazaça da MA LAZ GROT Diye Tercüme Bulur.
    Benim Tanıdığım, Türküm Diye Geçinen En Faşist Kişi de Lazdır. Çok Anlamsız Ama Bu Milletin Ya da Gençliğinizin Nekadar Cahil Olduğunun da Apaçık Bir Göstergesidir. Ömrünüz Nutuklar Atmakla Geçiyor. 23 den Beri Şeref Namus Olgularınız Sömürülmeye Çalışılıyor. Ki Bunu Başarıyla Yerine Getiriyorlar.
    O Her Arabanızın Arkasına Yapıştırdığınız İmza Bile Bir Ermeniden Alıntıdır. ”Hediye Derler Ama :-))” Heryerde Tapmakta Olduğunuz Heykeller de Avrupa Ve Balkanlardan Paralı Heykeltraşlar Tutularak Özellikle Yapılmıştır. Bunu Okuldaki Tarih Kitapları Anlatmaz. Çünkü Tarih Kitapları Sizin O Puta Tapmanızı Yaşam Tarzı Haline Getirmeniz İçin Tasarlandı. Taa Osmanlı Çöküşünden bu Yana. Geçmişe Dair Herşey Kaldırıldıktan Sonra Bir Harf İnk(i)labıyla Bir Gecede Topyekün Cahilleştirildi İnsanlar. Ve Yazılı Olan Tarihlerine Karşı dahi Cahil Bırakıldılar. Kazım Karabekire Doğudaki Müslümanlar İçin ”Muhammedin Yaverlerinin Namus Olgusunu Kaldırmalı. Zira Namus Olgusunu Taşıyan Kimseler Çağdaşlaşma Yolunda İlerleyemeyeceklerdir” (PAŞALARIN KAVGASI)’ndan Görebileceksiniz.

    Bu Vatan Üzerinde Bulunan Herkesindir. Hatta En Geç Gelenler de Türklerdir Bukadar Basit.

    • karadenizli

      19 Ağustos 2011 at 12:02

      Sen mehemme???
      tam oLarak kimsin neye istinaden nefes aLıyosun önce onLarı öğrenmekten başLa beLkide çok geç kaLmamışsındır inan yorumunu okudukça güLmekten ziyade senin için endişeLenmeye başLadım o kadar kıvrak bi zekan varki kendini kendini sokuyosun laflarınla
      söylemeye çaLıştığın şeyin adı nedir? tam oLarak konu nedir? kürtsün ve burası senin öLemi? bunumu söyLemeye çaLışıyosun ?
      sana söyLeyecek o kadar çok şey varki nerden başLasam o küçük beynine nasıL soksam gerçekleri bilemedim ulan gerizekalı hayvannnnnn
      senin asLın neki sen ne olasın hayvansın hayvan muamelesi bile göremiceksin bu gidişle
      kimsinizki siz vatanla ilgili söz sahibi oluyosun kalkmış malazgirti anlatıyo akılsız öküz bi karış toprak alabilirmisin lan sen bu ülkeden mal mal konusuyosun beni seviyene indirdin ya sana helal olsun sana tarihini yazıcam suan maymundan geldini sanmanı bi aşalım onada sıra gelecek şerefsiz onursuz annesiz köpeklerrrrr ancak ezana ulursunuz

      • Efelerin Efesi

        23 Ağustos 2011 at 22:27

        Ağzına klavyene sağlık karadenizli kardeş senin sözlerinin üzerine daha söz söylemeye gerek yok Allah razı olsun

        • Kürşad Altan

          24 Ağustos 2011 at 08:46

          Allah Razı Olsun…. Bu arada ben karadenizli değilim :) YOZGATLIYIM…

  15. TÜRK

    27 Haziran 2011 at 02:04

    Bana göre Türkiye yalnızca kendini Türk diye tanımlayan kişilerin değil geçmisini tarihini çok iyi bilen ve atalarının ona emanet ettiği toprağa sahip çıkandır. Nasıl ki müslümanım diyip ibadet etmeden müslüman olamıyorsan Türk olmanın gururunu ve geçmişini öğrenmemişsen bence Türk değilsindir. Dünya savaşlarında ve Çanakkale savaşında bizim beğenmediğimiz MAKEDONYA’dan bile Çanakkale savaşı için 12 asker gelmiş ve bizim vatanımıza gövdelerini siper etmişlerdir. Bunun gibi bir çok ülke askeri bunu yapmıştır. Şimdi kalkıp bizim Türkiye Türklerin dememiz sadece Türk adını kullanarak sahiplenmemiz bize bu güzel ülkeyi ve özgürlüğümüzü veren ecdadımıza yakışmaz. Onlar isterdiki şimdi bu zaman da yaşamış olsalardı o savasta bulunan ülkeler de bizim kardeşimiz, onlar da Türk’tür ve Türkiye hepimizin derlerdi. Türkiye tek bir toprak olarak binlerce şehit verilerek alındı BÖYLE KOLAY VERİLEMEZ…

  16. ADEM PAŞA BAYDIN

    21 Haziran 2011 at 19:03

    Merhaba ben ister sevin ister sevmeyin ister küfredin bu lakıyıklıgı onlara saglayan hükümet utansın ben önce T.C. liyim Türk’üm şimdi Bu haysiyetsiz onursuz kişiliksiz yazarları asın idam edin çanakkale er5zurum diyarbakır sakarya trabzon izmir den selanik kerkük musula kadar 12 adalarda dahil hepsi benim bizim bu ülke haysiyetsizlere kalmadı kalmaz bu ülke allah bu niyette olanları yok etsin bölünmeyecek bu ulus bu türk milletini atatürk evlatlarını atatürk zihniyetini bölemeyecekler yaşasın türk milleti kahrolsun ermeni rum milleti

  17. kamil

    20 Haziran 2011 at 01:15

    ah kardeşlerim ah bu amarikan israil oyunlarına geliyorsunuz hepiniz. bizler müslümanlık kardeşliği ile bu vatanda yaşıyoruz. ilk önce bunu aklımızdan çıkartmamalı ve oyuna gelmemeliyiz nasılmı her birey yanındaki bireyi allah sevgisiyle sevecek,ırkçılığın günah olduğunu bilecek ve hiç bir ırkın hiçbir ırktan üstünlüğü olmadığını benimsiyecek ve buna göre yaşayacak. sonuç dünya devi bir türkiye… zaten amerika ve israil bu özelliğimizi bildiginden bizi birbirimize düşürme çabasındalar ve bu oyunu oynatıyorlar bizlere.. yazık herşeyi anladığımızda işişten geçmiş olacak kardeşlerim.

  18. Sezgin DURMUŞ

    19 Haziran 2011 at 18:26

    Çapsızların söylemlerine kulak tıkamayı ne zaman öğreneceğiz? Ne zaman bu bölücüleri dinlemek yerine daha faydalı şeyler için zamanımızı harcayacağız? Bırakın artık apo yu dinlemeyi, “taraf” adı üstünde taraf zaten. Türkiye Cumhuriyetinin karşısındaki bir tarafta, pkk lı yada başka bir tarafta olmasının önemi var mı? Diğer tüm Türk düşmanlarıyla aynı taraftalar işte. Düşmanını bil ona göre davran, ille de öldürmek zorunda değilsin. Bazen sessizlik en büyük silahtır.

  19. adem

    19 Haziran 2011 at 13:19

    BU İŞİ ANCAK POLAT ALEMDAR ÇÖZER :))

    • adem duru

      17 Temmuz 2011 at 23:16

      hocam öncelikle ağzınıza sağlık bu şerefsizlere ne kadar küfr etsen azdır.bence az bile söylediniz.valla gazeteyi yırtan spikerinde ellerine sağlık gerçekten büyük cesaret…

  20. DedeKorkuT

    19 Haziran 2011 at 12:50

    Bu Ermeni Tohumları’nın önünü kesmedikçe dahada şımaracaklar…
    AKP faşistçe yönetiyor zaten Türkçülerin önünü kesiyor, önce bu bölücü hainleri sustursun köpek!

  21. 1593654

    18 Haziran 2011 at 17:21

    ya millet türklük başka kürtlük lazlık şuluk buluk başka bunları nası birbirine karıştırıyorsunuz. birine türk diye bilmek için kökenini bilmek gerek değilmi ? türk olmanın belli genetik yani dış görününş çeşitleri vardır . yabi bu lazlık çerkezlik kürtlük türk olmanın alt dallarıdır yani laz da bir türk tür çarkezde mam kendilerine özel alt isimle rverilmiştir. örneğin bir alevide müslümandır bir sünnide mislümandır bunun gibi bişeyler işte : )

  22. Kürşad Altan

    17 Haziran 2011 at 21:32

    1000 yıldır Anadolu topraklarında yaşayan halkların tümüne bugün Türk Milleti denir. Türk Milleti Osmanlı İmparatorluğunu kurmuştur. Ardından Türkiye Cumhuriyetini Kurmuştur. Bugün anadolunun sahibi Türkiye Cumhuriyetidir. Türkiye Cumhuriyetini kuran millete Türk Milleti denir. Türk Milleti kavramı anadoludaki kökenleri kapsayan bir kümedir. Türkü, Kürdü, Lazı, Çerkezi ve bu topraklarda UZUN yıllardır yaşamış olan milletleri kapsar. Elbetteki bu ülke sadece Türk ırkından gelenlere ait değildir. Çünkü biz bu ülkeye beraberce sahip çıkıyoruz. Türkün, Kürdün, Lazın ayrılması mümkün değildir. Kız alıp vermişiz yıllarca. Ayrılmamız mümkünmüdür? Bu yazımdan ötürü faşitlikle suçlandım, küfür ettiler, tehtit ettiler. Ancak ne kimseden korkarız nede küfürleri üstümüze alırız. Bizler kardeşiz beraber yaşarız.

    NE Mutlu Türküm Diyene !

    • niyazi özer

      18 Haziran 2011 at 21:58

      hıc kımse kral dan daha kralcı kesılmesın.hıc kımse ötekınden daha mıllıyetcı degıldır. hıc kımse de sızın dusundugunuzu dusunmek zorunda da degıldır bırakın beyler bu sahte vatan mıllet sakarya nutuklarını halk hedefı belırlemıs yuz ellı demıs daha halen martafal okuyorsunuz turkıye cumurıyetı hızla dunya ulkesı yoluna gırmıs uyanın kaflet uykusundan gerceklere donun

  23. Yasin82

    17 Haziran 2011 at 14:09

    Merhaba Arkadaşlar. Öncelikle Usül konudan daha önce gelir diyerek Hakaret ve ağır ithamlarla konuşan arkadaşları daha uslubu düzgün bir kouşmaya davet ediyorum. Nasıl savunduğunuz neyi savunduğunuzdan daha önemlidir lütfen bunu unutmayınız!
    Bahsi geçen konu için Yani Türkiye sadece Türklerin midir? le ilgili olarak kavramlar üzerinden gidersek sanırım daha net bir açıklama yapmış olurum. Türk nedir diye Türk Dil Kurumu Sözlüğüne baktığınızda “Türkiye Cumhuriyetinin içinde yaşayan ve bu halktan olan kişiler” açıklamasını görürsünüz. Yani Sözlüğe göre Türk olmak için Türkiyede yaşıyor olmak gerekiyor. Olaya burdan bakarsanız Çerkezi, kürdü, alevisi, göçmeni Vb. Türkiyede yaşıyosa Türktür sonucuna varırsınız ve Türkiye bu tabire göre Türklerindir sonucu çıkar. Fakat Türklük sadece Türk oldum ben artık Türk vatandaşıyım Türkiyede yaşıyorum diyerek olunacak bir değer değildir. Türk vatandaşı olmakla, Türk olmak ayrı şeylerdir. Çünkü Türklük bir köken ve bir soydur. Yani tarihi bir kökeni olan bir geçmişi olan ve bir coğrafi iklimden gelen özü ve adetleri olan bir ırk tır. Aynı şekilde Kürdüde Aleviside Çerkezide böyledir. Bu kökeni ise biz seçmeyiz bu köken bizim doğuştan varolduğumuz ortamla ilgilidir ve bunun inkar edilmesini beklemek bir zulümdür. Şimdi siz Türklüğe sadece Türkiye topraklarında yaşamış olmak olarak bakarsanız evet Türkiye Türkleridir çünkü hepimiz Türkiyede yaşıyoruz. Fakat bunu bir soy,ırk, köken ve tarihi olan bir nesil olarak bakarsanız Türkiye sadece türklerin değil benim gibi kökeni olan tüm yurddaşlarımındır. Anayasadan Türk tanımının acilen düzeltilmesi ve bunun sadece vatandaşlıktan ibaret olmadığının altı çizilerek belirtilmesi gerekmektedir. Çünkü Bugün Türk olduğunu söyleyen vatandaşlarım sırf Almanyada yaşıyor oldukları için Alman sayılamayacağı gibi farklı soylardan gelen vatandaşlarımda Türk olmak gibi bir soyu kabul etme zorunluluğunda bulunulamaz. Herkesin kendi soyu kökeni kendine aittir ve bu hak kimseye bağlı değildir.

  24. onur günaydın

    17 Haziran 2011 at 11:43

    Ya siz ne saçmalıyosunuz allah aşkına…. türkiye türklerinmiş… faşistliğin bu kadarınada pes yaaa. Size insan gözüyle bile bakamıyorumm…

    • Kürşad Altan

      17 Haziran 2011 at 11:45

      almanya nasıl almanlarınsa, amerika nasıl amerikanlarınsa, ingiltere nasıl ingilizlerinde Türkiye onların 10 katı kadar Türklerindir. Türk Milleti, Türkiye’nin tek sahibidir. Türk Milletini sadece Türk ırkından gelenler oluşturmaz. Türk Milletini 1000 yıldır anadoluda yaşayan milletler oluşturur.

    • ömer

      17 Haziran 2011 at 15:09

      Bende bunu anlamıyorum Türk kadar Laz kadar Çerkez kadar Kürtlerin hakları yok mu bu ülkede önemli olan sayıca çoğunluk olmak mı yada bir ülkeyi ele geçirmek ,için yapılmış 100 yıllık bir planın devamımı bunlar,cocukken sorardım aileme neden sizinde 5-10 kardeşiniz yada bizim olmadı diye onlar neden bu kadar kalabalıklar diye zaman herşeyin gözteriyor insana benim fazla değil 20 yıl önce sordugum bu sorunun cevabı şimdilerde ortaya cıkıyor nüfuslarını kalabalık tutup belirli bir cogunluguz bizimde haklarımız var demek içinmiş bütün bunlar (hangi haklardan yoksunlarsa onuda hala çözemedik)evet nüfüsunuz ırk olarak artmış olabilir ama şunu da unutmayın biz Türkler bu ülkede değil sadece dünya üzerindeki en eski milletlerdeniz bizden toprak almak filistinden toprak almaya benzemez biz güzellikle verdiğimizi zamanı geldiğinde zorla almasınıda biliriz Faşit değiliz Milliyetciyiz milletimizi ve vatanımızı her şeye ragmen cok seviyoruz üçbeş çapulcuya yada onların babasına (ab-d )bırakıp bir yere gidecek degiliz Türkiyede yaşayan kürtlere bundan böle satece oturma ve çalışma izni olan mülteciler gibi mi yaklaşalım bumu sizin niyetiniz biz sizlerle kardeş olmaya calıştıkca sizler ayrışmaya uğraşıyorsunuz herkes neyin peşinde olduğunuzu biliyor YA-SABIR deyip sabrediyoruz bizlerinde bir sabri olduğunu ve artık az kaldığını hiç kimse unutmasın …
      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

      • demokrat

        19 Haziran 2011 at 23:46

        (Türkiyede yaşayan kürtlere bundan böle satece oturma ve çalışma izni olan mülteciler gibi mi yaklaşalım bumu sizin niyetiniz biz sizlerle kardeş olmaya calıştıkca sizler ayrışmaya uğraşıyorsunuz) kurtlar vadisini fazla izleme etki teki yapıs sende. HİÇ BİŞEYDEN HABERİN YOKMUS GİBİ YAZMISSIN SONRADAN MI GELDİN TURKİYEYE DÜN MÜ GELDİN NE ZAMN GELDİN SACMA SACMA KONUSMAYI BIRAK ARASTIRMA YAP BİRAZ BIRAK KENDİ YANDAS MEDYANI İZLEMEYİ GERCEKLERİ ÖGREN KENDİN ARA…

        • BOZKURT

          22 Ağustos 2011 at 21:13

          KARDEŞ BİZDE TÜRKKÜRT SYRIMI YOK BİZDE TÜRK PKK TÜRK ERMENİ KÜRDÜ AYRIMI VAR BUNU HERKES BÖYLE BİLSİN

    • abdullah

      17 Haziran 2011 at 20:14

      yav kardeşim türkiyede türk olmak istemeyen pardon ama s..tirsin gitsin biz burda türkler olarak mutluyuz kimse de bunu bozamaz!!!Türklüğü saçmalık sayan taraf gazetesini de kınıyoruz bravo spikere çok iyi etmiş

  25. Mustafa

    17 Haziran 2011 at 10:56

    İnsan nasıl bu kadar cahil olabilir anlamıyorum. Haberin tamamını okumamşsınız, hatta bırak haberi cümlenin bile tamamını okumamışsınız. Şov yaparak prim yapmaya çalışan 8. sınıf bir spikerin gazına geliyorsunuz. Bir cümlenin sadece üç kelimesiyle koca bir gazete haberi değerlendirilir mi yaaa. Hiç mi akıl yok sizde. ?? Taraf gazetesi’nin o heberi chp’nin anayasa vizyonuyla ilgiliydi. o yarısını okumuş olduğunuz cümlede de mevcut anayasadaki, etnik ırkçılığa vurgu yapan kelimeleri eleştiriyordu. Haberde, etnik ırkçılığa değil, türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığına işaret eden maddeler için CHP tebrik ediliyordu.

    • Kürşad Altan

      17 Haziran 2011 at 11:42

      yanılıyorsunuz. Haberin tamamını okudum. Sinirimde en ufak bir değişme olmadı. Türk kelimesinin anayasadan çıkarılmasına alkış tutan bu gazeteyi kınıyorum. Türk kelimesinden rahatsız olan herkes Türk Milletinin lanetinden kurtulamayacaktır.

  26. Mustafa COLAK

    17 Haziran 2011 at 07:39

    Yüreğine sağlık Kürşad ellerin dert görmesin. Olayı gördüğümde tepkim aynı, düşüncem aynı oldu. Duygularıma tercüman oldun…

  27. Izzy Kiefer

    17 Haziran 2011 at 03:32

    BIZI TURK YAPAN INSANLARIMIZDIR (Turk, Kurt, Cerkez, Azeri, Cucuk, Kazak, Tatar, Uygur, yakut Vs.)
    HEPIMIZ TURKUZ – TURKLUGUNU ISTEMEYEN SIKTIRSIN GITSIN. SIZE IHTIYACIMIZ YOK.

    BIZ BIZ OLMASAYDIK SIZ BABANIZIN KIM OLDUGUNU BILMIKYECEKTINIZ.
    YASASIN ATATURK – YASASIN TURK MILLETI

    • melek

      17 Haziran 2011 at 23:34

      şekilcilik yapmayın…

  28. bekir

    17 Haziran 2011 at 01:07

    ben hala anlıyamıyorum neyi tartışıyoruz ırkın kürt ola bilir ama tc vatandaşısın kardeşim türkiye cumhuriyeti. neden başka ırktan gelen kardeşler değilde kürt kardeşlerimiz asilik ediyor bölmeyin memleketimizi her kez ailesine vatanına hizmet versin. versinki yüz yıllardır olduğu gibi topraklarımız bizim kalsın asırlarca ayakta kalan memleket dünyayı yöneten memleket ne hale geldi

  29. Kürşad Altan

    16 Haziran 2011 at 23:16

    Berk bey yorumunuz için teşekkür ederim. Elbette bir kürt kendi geleneklerini yaşamalı ve kendi istediği gibi yaşamalıdır. Ben kürdüm diyebilir ben buna karşı değilim. Ancak kürdü, lazı, çerkezi ve bu topraklarda Türkiyeyi vatan bellemiş olan topluluğa Türk Milleti denir. Türk Milletinide kısaca Türk olarak adlandırabiliriz. Kendine kürt diyen ve vatanını seven herkes ben aslen kürdüm ama aynı zamanda bir Türküm der. Ancak Türk kelimesinden rahatsız olanlar bu tartışmayı yaratıyorlar. Yani kürtlere avrupanın müslümanlara yaklaştığı gibi yaklaşmıyorum. Umarım kendimi anlatabilmişimdir…

  30. Berk

    16 Haziran 2011 at 22:53

    yazini okudum, kendi neticelerinde hakli sayilabilirsin ve dusunce ozgurlugune sahip ve haklarinin bilincinde olan bir genc olarak yazdigin yaziya da saygi duyuyorum. fakat bir noktada suphelerim var. senin bu konu hakkinda cok bilgisiz, hatta genel olarak cok kultursuz biri oldugunu dusunuyorum. Taraf’in yapmis oldugu yayin terbiyesizligin daniskasidir, turk milletine yapilmis bir hakarettir. bu ulkeyi asil bolmek isteyenler de kitlelere hitap eden bu gazetelerde boyle asilsiz, ve serefsiz mansetler atarlar.. buraya kadar hersey dogru, yapilan kabul edilemeyecek bir hata, yapanlar da serefsiz katiliyorum. ammavelakin herkes kendine turk demek zorunda degil bunun bilincine varmalisin, kabul edilsede edilmesede bu ulkede gozardi edilemeyecek cogunlukta kurt var. bunlarin kimi kendine turk diyor, kimiyse kendini kurt olarak anmak istiyor. bizim yapmamiz gereken ise, bu olaydaki kasita bakmaktir. eger bu arkadaslarin kendilerine kurt demelerinin nedeni ortalikta teror estirmek ise, bu topraklar onlara zehir olur. Fakat bu insanlar turk toplumuna saygi duyup yinede kendilerine kurt denmesini isteyen demokratik insanlarsa o zaman da bizim onlara saygi duymamiz lazim. senin yaptigin yanlis da burada basliyor, sen teroristle insani karistiriyorsun ayni avrupalilarin muslumanlara yaptigi gibi onyargilisin. bir musluman terorist diye butun muslumanlari terorist ilan edebilir misin? ben turk dogdum turk olecegim orasi asikar, ama eger biz bu toplumu ayakta tutmak basimiz yukarda dunyaya kafa tutmak istiyorsak, once kendimizi gelistirmemiz lazim gerek teknolojik acidan gerek kulturel gerekse demokrasi yonunden. bu yuzden de kendine kurt diyen, burayi vatani bellemis, turkiyeyi canindan cok seven ve bu ulkenin butunlugune saygi duyan insanlara hakaret etmemelisin derim…

    • bsewgin

      17 Haziran 2011 at 02:39

      Kimse kimseyi zorla tutmuyor, memnun olmayanlara güle güle….. Cahillikse eevet cahilim benim toprağımda yaşayıp benim askerimi öldürmeye kimsenin hakkı yok…. Her kürt bunları üstüne almıyor çünkü onlar Türkiye için canını verecek kadar Türk. Bir taraflarını yırtanlar da boş hayal üretip eli boş kalanlar……………….

    • İsyankar kuskun

      21 Ekim 2011 at 01:33

      Peki abi bunu anlaya bilecek insan nerde

  31. Kürşad Altan

    16 Haziran 2011 at 21:22

    Biz bu ülkeyi Lazın, Kürdün, Türkün diye bölmüyor herkesi tek bir millet altında topluyor ve bu millete Türk Milleti adı veriyoruz. Bizim söylemimiz onların istediklerinden çok daha iyi bir söylem. Hem bizim için hemde bu söylemi kabul etmeyenler için

  32. mustafa

    16 Haziran 2011 at 21:04

    deveyı dıken ınsanı si…. yaranır %50 oy verdı bu mıllet cezasını da ceksın bakalım

  33. İBRAHİM

    16 Haziran 2011 at 20:19

    SAYIN ALTAN.TÜRKİYE HEPİMİZİNDİR.BİZİ BÖLMEK İSTEYENLER TÜRK,KÜRT,LAZ,ÇERKEZ VS.GİBİ AYIRMAK İSTİYORLAR.DOLAYISI İLE TÜRKİYE SADECE BİZ TÜRKLERİN DEĞİL, BU ÜLKE VATANDAŞI HERKESİN ÜLKESİDİR.TARAF GAZETESİNİN HABERİ AKTARIŞ ŞEKLİ ELBETTE DOĞRU DEĞİL.

    • haziran

      16 Haziran 2011 at 21:42

      dusme kardesim bu adilerin tuzagina..Turkiye Turklerindir lafi tam bölucu lafidir..bunu ön plana koyup sonrada yok cerkez kurt laz bilmem ne laflariyla iyice yag suruyorlar ustune..ahlaksiz serfsiz vatan hainleri bunlar..sunnetsiz ermeni bozuntulari!!!”