Türklerin Soyu nereden geliyor? Türk Tarihi’ne Özet…

Sevgili okurlar, bu yazımda sizlere kendi derlediğim ve araştırmalarıma göre bildiklerimi aktarmaya ve kısaca Türk Tarihi’ni özetlemeye çalışacağım.

Bir çok tarihi bilgiden mahrum kalmış Türk Genci’nin dedelerinin ve ceddinin kimler olduğunu bilmesi önemlidir. Atasözünde ” Atasını tanımayan, it peşinde gezer ” der, biz atamızı – ecdadımızı tanımalıyız ve onlardan ders almalıyız.

” Türk Gençliği, ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak isteyecektir! ”

Sizlere akıllarda işlenen sorularla ve sizlerinde araştırabileceği şekilde anlatmak istiyorum.

Öncelikle Türkler’in kökünün nereden geldiğini bilelim.

Hz. Adem’den sonra İnsanoğlu’nun başlangıcı ve İnsanoğlu’nun atası olarak Hz. Nuh bilinmektedir.

Neden Hz. Nuh İnsanoğlu’nun babası sayılır ?

Hz. Nuh’un oğulları çeşitli kıtalara yayılmıştır, biri Avrupa Kıtası’na, biri Afrika Kıtası’na ve diğeri ise Asya Kıtası’na yayılmıştır.
Amaç olarak soyu genişletmek ve yeni yeni kültürler soylar geliştirmektir. Ve ayrıca İnsanoğlu’nu dağıtmaktır – yaymaktır.
Asya kıtasına yerleşen oğlu’nun adı Yafes’tir. Ve Asya kıtasındaki bütün Irkların başlangıcı Hz. Nuh’un oğlu Yafestir.

(Araştırmak İsteyenler için Anahtar Kelime: Yafes, Japheth (ingl.))
Yafes’in hikayesi ayrıca Tevrat ile İncilde geçmektedir.

 

Yafes’ten sonra Türkler’in soyu mu türedi ?

Yafes’in yedi oğlu vardır bunlar : “Türk Han, Çin, Hazar, Samlab (Slav), Rus, Yecüc ve Mecüc”.
Türkler’in Soyu Türk Handan gelmektedir, ve adınıda Türk Handan almıştır.

Türk Han’ın özellikleri edepli, ahlaklı, dürüst, cesur ve iyi kalpli olmasıydı.

“Türk” Kelime olarak eskiden -Türük- (bugün Macarca bakınız: Török) kudretli ve güçlü anlamını taşır.

Yafes veya Türk Han hangi devlete tabii idi ?

O zamanlarda devlet veya ülkeler yoktu. Obalar halinde Kültürler yaygınlaşıyordu. Obayı bugün bir köy olarak düşünebilirsiniz, daha çok bir aile veya aşiret gibiydi.

Peki hangi senelerden bahsediyoruz şuan ?

Milattan önce (M.Ö.) 3478 Seneler civarı olduğu araştırmalar sonucu söyleniyor. Yani yaklaşık 6.000 sene önce.

(Not: Bazı kişiler Kürt Tarihi, Türk Tarihinden daha önce vardı 8.000 senelik Kürt Tarihi vardır diyor, fakat 8.000 sene önce oralarda insan bulunmuyordu)

Aşağıdaki şekilde Türk Soy Ağacını görebilirsiniz, burada tam detaylı olarak gösterilmese de başlangıçları bir nevi göstermeye çalışmışlar.
turk-soy-agaci
Ayrıca soyağacına bakarken sol alt köşede Etrüskler var, özellikle onları araştırmanızı tavsiye ederim. (Bugünkü İtalyalıların soyu onlarla örtüşmektedir.)

Bakınız: Avrupa’da Türk İzleri (İtalya)

(Araştırma için Anahtar Kelime: Etrüskler, Etruscan (ingl.), Etrusker (alm.), Etrusca)

 

Gelelim ilk devletlere…

Hunlar… Hun Kağanlığı Türk Kağanlığı’dır ve bugünkü Macaristan’ın soyu da Hunlardan gelmektedir.

Ek olarak eklemek istiyorum: Macaristan’ın soyunu araştırırsanız soyu Türk’tür.
Böyle bir iddia inanılmaz olabilir ama araştırın…

Macaristan’ın soyu Atilla Han’a dayanır ve Atilla Han Avrupa Hun İmparatorluğu’nun hükümdarıdır ve Türktür.

Macaristan’ın İngilizcesi ney ? – HUNGARY – … İsmi zaten herşeyi itiraf ediyor değil mi ?
Peki gelelim ayrıca HUNGARY ve MACARISTAN kelimeleri çok farklı kelimeler olduğuna…
Macaristan’ın Macarca anlamı “Magyarorszag” , Macarca ise Macarca dilinde “Magyar” demek… İngilizce anlamından farklı ve Türkçe’sine çok yakın değil mi ? Macarca kelimelerin bir kaçı hâlâ Türkçeye benzemektedir…

Dönelim konumuza Avrupa ve Asya Hun İmparatorluğu vardır. Yukarıdaki Türk Soy Ağacından seneleri görebilirsiniz…
Ayrıca hatırlarsanız TARKAN filminde Hunları anlatmaktadır…

 



Asya Hun Devleti:
MÖ 220 – MÖ 46 seneler arasında var olmuştur.

Asya Hun Devleti’nin Bayrağı Asya Hun Devleti’nin Sınırları

 

Avrupa Hun Devleti:
370 – 469 Seneler arasında var olan bir İmparatorluktur…

Avrupa Hun İmparatorluğu Bayrağı Haritada böyle gözükmektedir…

 

Ve sonra tarihte ilk Türk adını taşıyan devlet kurulur “GÖKTÜRKLER” Sembolünde Bozkurt Kafası olan Göktürkler’de birçok destan vardır, bu destanları araştırıp okumanız yararlıdır.
Örneğin: Ergenekon Destanı, Türeyiş Destanı, Bozkurt Destanı gibi552 – 744 seneleri arasında var olmuştur.
Bayrağı bu şekildedir… Gördüğünüz gibi Göktürk Devleti bütün Asya’yı kapsamaktaydı…

 

Neden Bozkurt ?

Bozkurt eski Türk destanlarından gelen bir semboldür,
Destanda şöyle açıklanır…
Türkler göç etmek isterken dağlar arasında yolunu şaşırır ve kaybolur. Dağlar arasında sıkışır kalır.
Ve bir Bozkurt çıkar onlara yol gösterir. O günden bugüne Türklerin sembolü Bozkurttur.

Bugün hâlâ Türklerin sembolü mü ? Yoksa siyasi bir sembol mü ?

Bugün hâlâ Türklüğün sembolü olarak geçer ve tarihine sahip çıkma amaçlı Milliyetçi – Türkçülerin de aynı zamanda sembolüdür.

Nasıl hâlâ Türklüğün sembolü diyorsanız size bir kaç fotoğrafla örnek vereyim…

Bugün hâlâ var olan GAGAVUZLAR

Moldovya’da bir Türk soyudur ve hâlâ Türk geleneklerini sürdürmekteler… Çeçenistan gibi özerk bir bölgedir ve bayrakları şu şekildedir…

 

Eurovision’da AZERBAYCAN neden BOZKURT İŞARETİ yaptığı bu zamana kadar soru işaretiydi değil mi ?

ATATÜRK zamanında paraların üzerinde BOZKURT İŞARETİ vardı…

KAZAKISTAN’DA büyük BOZKURT HEYKELİ dikildi…

Recep Tayyip Erdoğan’a AZERBAYCAN’dan BOZKURT HEYKELİ hediye edildi.

 

Bunlar Türk Tarihi’nin başlangıcıydı, ve bilinmeyen yönleriydi.

Son olarak bir soruyu daha cevaplayayım…

Peki bunların hepsi neden her yerde yazmıyor ?

1940’lı yıllarda İsmet İnönü Türk Tarih arşivini yakıp her şeyi yok ettiği için…

 

Umarım soru işaretlerini kaldırabilmişimdir.

Saygılar Lokman Günyeli




Yorum Yap

Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

316 Yorum Yapıldı

  1. İsmet İÇEL

    25 Şubat 2019 at 12:59

    “1940’lı yıllarda İsmet İnönü Türk Tarih arşivini yakıp her şeyi yok ettiği” doğru değildir. Lütfen aşağıdaki yazıyı okuyunuz Sayın Lokman Günyeli…

    http://www.haber7.com/tarih-ve-fikir/haber/1264956-osmanli-arsivi-yok-olmaktan-nasil-kurtarildi

  2. Mustafa boz

    3 Aralık 2018 at 20:03

    Peki neden hz Adem den sonra ırkılara bakmak için hz Nuh a bakılıyor bilen cevap verebilir mi?

    • ilk

      7 Ocak 2019 at 01:48

      çünkü nuh tufanında hepsi öldü.nuhtan üredi insanlık

      • Sadettin

        5 Ocak 2020 at 17:48

        Peki, yalniz nuh tufani sadece middle easterners yani arap ulkelerinin ve turkiye dahil o kitada oldugu kanitli, diger kitalarda insanlar yokmuydu ? Vardi . Ben tufan ile butun insanligin yok olduguna inanmiyorum

  3. AlI osman

    7 Kasım 2018 at 22:57

    Elinize sağlık

  4. deniz

    1 Kasım 2018 at 13:02

    çok teşekkürler çok güzel bir anlatım çokta doğru elinize yüreğnize sağlık. ne mutlu türküm diyene..

  5. Guebes

    24 Temmuz 2018 at 09:40

    Türkler ne Avrupalıya nede Araplara benziyor kendi kendine güçlenmiş ve farklı insanlar Din görüşünü Araplardan almış siyaseti Avrupadan yaşam tarzları kendilerine tarz olan bir hayatları var arap ve Avrupa kültüründen biraz katmışlar.türkler hayatta araplaşmaz yapamazlarda çünkü arap müslüman olmadıkları için ve Avrupalı hristiyanlar gibide yaşayamazlar .recep ivedigin filmindeki gibi hemşo gelmişem ben bu topraklara.

  6. oğuzhan

    13 Mayıs 2018 at 20:35

    Hepimiz macarız. hungary hun devletinden geliyor. Türkler de hunlardan geliyor. gerçi bu ırkçı değilseniz hiçbir şeyi değiştirmez ama ben böyle düşünüyorum.

    • Efe

      23 Ocak 2019 at 06:49

      Macar(Magyler) Türk soyu dur biz Türküz onlar soyumuzun Avrupa’daki devamı

  7. nadir bilican

    10 Mayıs 2018 at 23:02

    Türklerin kökeni, Orta Asya döneminden de önceye, 8 bin yıl öncesine, Anadolu’ya ve Kafkasya’ya dayanır. Urmu teorisini araştırmanızı öneririm. Türklerin ortaya çıkışını ve göçlerini en mantıklı şekilde açıklayan teori, Urmu Teorisidir. Buna göre Türkler Anadolu, Kafkasya ve Kuzey Mezopotamya’da ortaya çıktılar. Oradan batıya, kuzeye ve doğuya göçtüler. Finno Ugoriklerle karıştılar ve son hallerini aldılar. Bir kısmı çeşitli isimler altında anadoluda varlıklarını devam ettirdiler. Bir kısmıysa binlerce yıl sonra Anadolu’ya geri döndü. Türkmenistan’da bulunan mezar ve eşyaların aynı ama daha eski olan versiyonları urmu gölü etrafındaki geniş coğrafyada da bulundu. Yani Türkler Anadolu’ya ve Kafkasya’ya (yani diğer soydaşlarının yanına) geri döndüler. Özetle, Türkler’in Orta Asya’daki varlığı ve maceraları Türk tarihinin son kısımlarını oluşturuyor.

  8. adnan

    23 Nisan 2018 at 19:18

    Teşekkürler verdiginiz dogru bilgiler için

    • Nikita

      29 Aralık 2019 at 04:44

      Ben turkmenlerden diye biliyordum

  9. Osman

    3 Mart 2018 at 07:15

    Allah razi olsun hazirlayanlardan

  10. Boş Ver İsmimi

    11 Şubat 2018 at 00:27

    arkadaşlar ellerinize sağlık
    Çok İyi Olmuş

  11. Alper

    12 Ocak 2018 at 00:40

    Arkadaşlar ne farkeder Türk hun Yahudi hristiyan ölünce Rabbim bize sormayacak ırkın ne diye Rabbim siyahı beyazdan beyazı siyahtan ayırt etmemiş insan olarak biz rabbize laik bir kul olup bir olalım

    • Medet

      10 Mart 2018 at 05:18

      Sen soyunu bilde sonra soran olursa nerden geldiğimi bende blmıyom deme

    • abidin tanrıgül

      23 Ekim 2018 at 19:33

      güzel kardeşim dini açıdan evet dogru söylüyorsunuz .fakat geçmişini bilmeyen gelecegini göremez.bunuda sakın unutma

  12. İsmi lazımdeğil

    14 Kasım 2017 at 00:06

    Hiç bir şeye inanmayın taner öğüt çok gereksiz ir yorum

  13. cemal süreyta

    4 Kasım 2017 at 22:35

    Bunlar bilgi değil,tamamen hayal ürünü gerçek dışı yoruma dayalı,şu kelime benziyor,bu kelime benziyor bu anlama gelir diye kafadan yorum ve yorumu gerçek bilgi gibi aktarmaya çalışmış kendi uydurduklarina inanmış arkadaş,hatta neredeyse tüm ırkların atasi biz Türkleriz diyecek,bilim de duygusallik olmaz

  14. Neco

    20 Eylül 2017 at 17:26

    Kur’anı kerime islama dil uzatanlar birbirleriyle söz dalaşına girenler. Bırakın tarihi tarihçiler yazsın bilip bilmeden herkes kendi kafasına bişeyler yazıyor.

    • Tolga

      8 Kasım 2017 at 17:50

      Sayın nece kardeşim tarihe iyice bakarsan türk ler müslüman değildir saman dirlar Müslümanlık sonradan kabul etmişlerdir bişey daha solucem ama ortalık karışır şu aklı bir değiştir her Türk müslüman degildir

      • ali ilker mutlu

        16 Kasım 2017 at 23:55

        şaminizm di doğru .. ama o zamanlar dinler halen gelmemişti. Fakat türk ırkı göktanrı ya ınanırdı putlara değil. yani tanrı ya !!

  15. Ayşen

    9 Eylül 2017 at 16:16

    Harika olmuş gerçekten çok işime yaradı

  16. Aziz Han Osman Kanuni Yavuz Selim Han Furkan Yavuzhan Gündoğdu

    17 Haziran 2017 at 22:10

    macar,iskit,moğol,gagavuz türk değildir(macarlar soy kesilmesi yüzünden bilinmiyorda denebilir ama herhangi bir ailevi birşey yok,aynı şekil iskitler türk değil,moğollar 10 yy.dan sonra müslüman oluyorlar türk değiller,,,gagavuzlar zaten değil)

    • Emrah

      19 Ağustos 2017 at 00:04

      Gagavuz Gökoğuz demektir, Oğuz boyundan gelme Türkiye Türkçesine en yakın Türkçeyi konuşan millettir. Asimilasyon ile hristiyanlaştırılmış olsalarda Bulgaristan Yunanistan Romanya ve Moldova’da ikamet ederler. Müslüman olmayanı Türk saymayanlara bir sözüm var;
      Sizin dininizi imanınızı seveyim..

    • aziz mahmut

      16 Kasım 2017 at 05:43

      sen ne Kadar cok biliyorsun be ya ? gagavuz lar has be has türklerdir. hatta senden de has. Bulgarlar Türk soyundandir. macarlara gelince, Hun larin avrupada slavlasmis devamidir.

    • Sevgi

      2 Ocak 2018 at 18:48

      Moğol lideri CENGIZ HAN da, sempati duydugu için Türk adi taşıyor olmali.. Aaa yoksa cengiz de Turk adi değilmi?!!! :)

  17. Aziz Han Osman Kanuni Yavuz Selim Han Furkan Yavuzhan Gündoğdu

    17 Haziran 2017 at 22:08

    hüseyin nihal atsız deisttir,ateizm,deizm,heizm:bunlar dinleri kullanarak dinsizliği oluşturmak gibi birşeydir,yani iki yüzlülüktür ve türkçülüğü kullanır,türkçülükle ilgisi yoktur yani kendini zeki sanma canım,türkçülük ve Turan’cılık boş iştir,öyle olsaydı mantıklı açıklamanız olurdu ve atalar türkçü olsaydı gider türk kadınıyla evlenirdi Atilla Han bile cermen Arıkan Hatun ile evleniyor,ve türklerin en eski soyu kayıhanlarıyla devam eder hunlardanda ötede sonra mö 1000 lere kadar çıkıyor(Hz.Davut krallığı filan…) sonra zaten peygamberler devri,ve birşey daha mö 1 milyar filan… böyle şeyler yok,yani kendinizi kandırmayın,…,yol gösterici demişsin tahtalı köyün yoluna kızıl tamuya gidebilirsin.

  18. Tarih Bilimci

    15 Haziran 2017 at 13:58

    BİR KERE DAHA ANLADIM Kİ BU ÜLKEDE TARİH OKUYANLAR, ARAŞTIRANLAR TAMAMİYLE ASALAK.
    YORUMLARI OKUDUKÇA ÇILDIRDIM, ÇILDIRDIKÇA AKILLANDIM. ÜLKEMİZDE Kİ HERKESİN ESASINDA BİRER TARİHÇİ OLDUĞUNU GÖRDÜKÇE DE SEVİNDİM.
    YAHU SİZ NE KADAR ANDAVALSINIZ ?
    DAHA NE KADAR KENDİNİZİ APTAL DURUMUNA DÜŞÜREBİLİRSİNİZ ?
    DAHA “TARİH” KELİMESİNİN ANLAMINI BİLMİYORSUNUZ SİZ NE ANLATIYORSUNUZ ?
    BİLİR KİŞİLER VAR İLBER ORTAYLI, HALİL İNALCIK, YUSUF HALAÇOĞLU GİBİ HAYATLARINI TARİHE ADAMIŞ İNSANLAR. BÖYLE BİLGİLİ TÜRK TARİH BİLİMCİLERİ VAR İKEN NERELERDEN OKUYUP BU SAÇMA FİKİRLERİ ÖĞRENİP MİLLETE ANLATIYORSUNUZ ?
    HERKES BİR FİKİR ADAMI, HERKES BİRER DEHA.. VAY BE..

    YOL GÖSTERİCİ HÜSEYİN NİHAL ATSIZ’IN DA DEDİĞİ GİBİ: Bu memleket geri zekalılarla, delilerle, ruh hastalarıyla doludur….

    • Murtaza

      15 Nisan 2018 at 17:30

      Sen biliyorsan sen anlat dinleyek dostum bakalım sen akıllımısın

    • Hediye

      17 Mart 2019 at 16:08

      En dogrusunu siz yazmissiniz tebrik ediyorum sizi

  19. Peri

    4 Haziran 2017 at 05:55

    Hun’ un tersi Nuh acaba Hun devletini hz Nuh’a hitaben mi koydular? Çünkü Nuh isminde milletler var mesela Çeçenler kendilerine Nohço olarak hitap ederler buda Nuhcu yani Nuh soyundan gelen anlamını taşıyormuş , Hun da bunun gibi olabilir mi?

    • Alper

      19 Haziran 2018 at 10:37

      Bak olabilir

  20. fatih

    23 Mayıs 2017 at 22:31

    Çok tesekkurler lokman beybilgiler ıcın :)

  21. Emirhan

    3 Mayıs 2017 at 19:21

    Bence çok öğretici ve mantıklı olmuş hem okul derslerimede yardımcı oldu ben bu yazıyı ve siteyi beğendim sınavıma burdan çalıştım ve hangi Türk devletinden sonra Müslüman olduğumuzu anladım Karahanlılar devleti bu yazıyı yazan kişiye ben burdan çok teşekkür ediyorum.

  22. Gülhan

    7 Ocak 2017 at 23:46

    Emeğinize sağlık. İsmet İnönü Yü de Allah bildiği gibi yapıyordur herhalde.

  23. Taner Öğüt

    25 Aralık 2016 at 08:09

    Hıristiyanlar ile Yahudileri örenk alalım, birbirleri ile tartışıyor olacaklar ki Allahu Teala Kuranı-Kerim’de tamamladığı İslam Dininde bir açıklama getirmiş. İbrahim ne bir Yahudi idi nede bir Hıristiyan, ne var ki Yahudilerin Önderi Yakup ve Hıristiyanlığın Mimari İsa İbrani soyundandır ve İbranice konuşmuşlardır. Şimdi bu ne demek oluyor diyecek olursanız çok kolay Adem ile Hava’dan birçok Ulus, Irk, Ülke ve Lisan var olmuştur.

    • Etnografya

      30 Mayıs 2017 at 09:05

      Adem ile havvadan oluşmamıştır bir çok ırk ve dil ırklar ve diller lisanlar nuh a.s on 4 oğlunun 4 kıtaya göç edip oradan yayılması ve çoğalmasıyla olmuştur

  24. Lokman Günyeli

    9 Aralık 2016 at 02:42

    Kürtlerin Soyu hakkında yaptığım araştırmalar sonucu paylaştığım bir Makale’yi sizlere sunmak istiyorum…

    Kürtler Türk müdür?
    http://www.millikaynak.com/kurtler-turk-mudur-kurtlerin-soyu-nerden-geliyor/

    Ve yeni yazılarım ve araştırmalarımı takip edebilirsiniz.

    Hepinize ilginizden ve yorumlarınızdan dolayı Teşekkür ediyorum.

    Bu Makale seneler önce derleyip hazırladığım bir Makaleydi

    Saygı ve Sevgi ile
    Lokman GÜNYELİ

    • Furkan Yavuzhan Gündoğdu

      11 Aralık 2016 at 21:56

      sana katılıyorum kardeşim,bu ali gibi insanlarada cevap olsun,ellerin dert görmesin.

  25. Furkan Yavuzhan Gündoğdu

    17 Ekim 2016 at 16:31

    kürtlerde türktür,onların irana göç etmesi onları irani halk yapmaz,örneğin bugün kaşkaylarda iranda ama irani halk değiller. :),Bögü Tek Alp Urungu kürttür,ırkçılığınızı bir kenara bırakın lütfen,ve kürtler ile türkler zaten müslümanlar,göktanrı diye bir inanç yok,azıcık gidip biraz Ahmet Şimşirgil gibi,Halil İnalcık gibi tarihçilerden bilgiler alın göktanrı diye bir inanç sistemi yok,şamanizmde zaten bir din değil,İSLAM dinine zaatın biri ms.6. yüzyıl demiş 😀 gerçekten komik oluyorsunuz,ne yani Hz.İbrahim budistmiydi :D:D komik olmayın,İSLAM Hz.Adem den beri var,ve Dünya da ilk müslüman olan tek kavim türklerdir(bunların içinde kürtlerde var) gelelim müslüman olmayan türklere müslüman olmayan türklerde dinden dönmüş ve başka dinlere girmiştir,ancak müslüman olmasalarda hala bizim kardeşimizlerdir.

    • ali

      3 Kasım 2016 at 22:21

      Neden birazcık akıllı olmuyoruz !
      Mesala semavi dinler yokken var olan tüm ırklar vardı.
      Bu medeniyetler zamanla kendi yaşadıklara yurtlara ulaşan semavi dinlere tabii oldular ve inanç yollarını seçtiler. tıpkı GAGAVUZ türklerinin yaşadığı coğrafyaya islamiyetin ulaşamaması gibi !
      Öyle yok efendim tüm insanlar doğarken müslümanmış da,diğer inanç ve dinler aslında öylesine varolmuşlar da,islamiyet geldi diğerleri çöpe atıldı ! hiç olurmu öyle şeyler !
      Beyler bugün kabul etmek istemediğiniz inanç yollarını da (dinleri) bizi ve var olan herşeyi yaratan güç yaratmıştır.ondan dahamı iyi biliyorsunuz da ilk insan hz. ademin bile müslüman olduğuna inanacak kadar uçuyorsunuz ?
      Yapmayın lütfen ! birazcık mantık,birazcık okumak ve birazcık kabullenmek ! Evet bizim dinimiz son din,bizim peygamberimiz son peygamber ve bizim kitabımız son kitap,ama hepsi bu !
      Başka da bişeyler türetmek istiyorsanız O’da sizin bileceğiniz şey.herkese saygılar…

      • Sezer

        16 Nisan 2017 at 07:59

        Ill insan hz. Adem degildir ilk peygamber hz. Ademdir

        • Hasan

          7 Mayıs 2017 at 22:37

          İlk insan Hz Muhammed sav dir. Hz adem cennetten çıkarılırken kapıda Hz Muhammed sav in adını görmüş ve onun adıyla dua Edip ALLAH CC tarafından af edilmiştir.butun dünya bütün her şey Hz Muhammed sav için yaratılmış.turk Kürt Ermeni Rus olmak önemli değil önce kimseye zararı olmayan bir insan olmak ve bunu dünyada ve ahirette geçerli din olan İslam la taçlandıran tır

          • Ogulcan

            15 Haziran 2017 at 20:31

            Iyi günler,
            Konu biraz hortlamış olacak fakat sizin bu dediğinize bakarsak tanrının egosu olduğu ortaya çıkar yanlış bilgi ve tabirler kullanmışsınız sorun şurada başlıyor eğer tanrı hz.muhammed için yarattıysa her şeyi bu tanrının insanı özelliklere vakıf olduğunu gösterir bu da yanlış bir tabirdir

      • osman

        3 Mayıs 2017 at 23:46

        Allah katında din islamdır

      • Omer ozgur

        29 Mayıs 2017 at 08:35

        Hay kardesim yaaa insan yaratildigindan beri basibosmu saniyorsun tabiiki hz ademde bir din uzere idi ogunki adi islamiyet olmasada asli islamiyetti

      • Efe

        23 Ocak 2019 at 07:06

        İlk insan hz.adem müslümandır sen ilk insanın adını nerden öğrendin? Ya Kuran-ı kerimden yada oradan öğrenen insanlardan peki bu öğrendiğin kaynakta ne yazar “biz ona herşeyi öğrettik” hz.ademe herşey öğretilmiştir dinide ve o ilk peygamberdir tamam islam yoktu ama sadece adı yoktu gelmiş geçmiş bütün peygamberler aynı şeyi savunur “hak dini Allahın varlığı ve birliğidir” islam o dönemki gerçek ve Allaha tabii ona inanan dinler bozulduğunda gelmiştir ve hz.muhammed(s.a.v) diğer peygamberlerle aynı şeyi savunmuştur bu da demekki ötesi var kardeşim ilk insanın semavi dine inancı incildede tevratdada geçmektedir bakanilirsin bu kadar tesadüf olur mu? Demek ki gerçekten böyle ve o inandığı düşünülen semavi din islamdır tabi ki sen başka bir dindendir diye bilirsin ama onların değiştirildiği ve bozulduğu 18.yy da kanıtlanmıştır ve ortak kalan şeylerden biri de hz.ademdir ve o ilk peygamberdir ve ilk insandır

    • kadriye

      8 Kasım 2016 at 14:46

      İlk türkler şamalizim gibi tanrılara tanrı demek bence pek uygun olmaz.tek bir ilah var o da ALLAH tır devam edeyim eskiden türkler işte gök tanrı gibi şeylere inanıyor bildiğim kadarıyla fatih sultan mehmketten sonra müslüman oluyor türkler

      • Onur

        3 Aralık 2016 at 21:25

        Sen hiçbirşey bilmiyorsun o zaman

        • Bilge

          29 Ağustos 2017 at 13:14

          adini bile dogru dürüst yazamadigin sey hakkinda tez üretme

      • yunus

        22 Aralık 2016 at 00:41

        kusra bakma ama gercekden sen tam bir cahilsin seni muatab alip tartismak bile cahiliktir

      • Gülden

        23 Aralık 2016 at 00:10

        Türk İslam tarihi okumaya çok ihtiyacın var…

      • Mehmett

        28 Ocak 2017 at 02:51

        Turkler islam dinini ya peygamber efendimizin zamaninda yada onun dunyasini degistirtikten kisa bir zaman sonra seciyor. Zaten Osmanliya gelinceye kadar Selcukluda islam devletiydi.

      • Hasan

        20 Nisan 2017 at 22:09

        Yanlış biliyorsun 1980 ihtilalinden sonra müslümanlık kabul edildi

      • ali

        16 Kasım 2017 at 23:58

        Allah ile Tanrı arasında ne fark var …. Tanrı türkçe bir kelimedir. Allah kelimesi nerden geliyor. Öncelikle dilinize sahip çıkın dininize sahip çıktığınız kadar .

      • Tuna

        23 Ocak 2018 at 00:48

        Sen yanlış biliyor olmalısın kardeşim Fatih’in tarihi belli ilk Müslümanlığı kabul eden saltukbuğra han olarak aklım kalmış

      • cihansah

        17 Şubat 2018 at 23:36

        sesli guldum 😀

      • Efe

        23 Ocak 2019 at 07:10

        Hayır Karahanlılar dan itibaren araştır kardeşim

    • Gökhan

      20 Ocak 2017 at 04:17

      Bugüne kadar duyduğum en saçma yazı ve tez ama sizin gibi düşünen insanlar olacak ki güzel dinimiz başkaları tarafından su istimal edilsin.

    • Ark

      19 Ekim 2017 at 13:50

      Tarihi arastirmadan konusmak aptalcadir göç hareketinin tarihini ve guzergahini arastirin sonra tekrar burdaki yaziniza bakin derim

  26. ALPASLAN TURAN

    10 Ekim 2016 at 16:04

    Kaleminize yüreğinize sağlık,eksikleriyle atmasyonlarıyla eleştireceğinize Üzerine araştırmalar yaparak birkaç satırda sizler eklerseniz MUHTEŞEM olur hemen kötüleyerek birşeyler biliyor veya muhalefet olmanın anlamı yok.Tabi ki komşularla az-buçuk akrabalık muhakkak vardır olacakta..bunun neresinden GOCUNDUNUZ..? GELELİM “KÜRT”E;
    1071 DEN ÖNCE DE ORTA ASYADAN KÜÇÜKDE OLSA GÖÇLER OLDU,GÜNÜMÜZDE AVRUPAYA 60-70 LERDEN ÖNCE TEK TÜK GİDİŞLER GİBİ…BU GÖÇLER TOPLU HALDE DEĞİL KOMŞU-SINIRI OLAN YERLERE KADAR GELEN TÜRK’LER OTLAK GEZMELER İLE OBA HALİNDE İZNLİ GEÇİŞLER NETİCESİNDE VE ZAMANLA ORADA YERLEŞİK OLAN VE BİZANS-ERMENİ PERS.VE ÇARLIK RUS KAYNAKLARINDA DA TAM MANASI İLE”KONAR GÖÇER TÜRK”‘LER ADI İLE ANILAN VE ZAMANLADA KISACA KONAR GÖÇER TÜRKLERE “KÜRT” ADI İLE ANLMAYA BAŞLANDIĞI TARİHİ BELGELERDE YUKARIDA ADI GEÇEN ARŞİVLERDE MEVCUTTUR,YAKILMADI İSE…
    YANİ KISACASI KESİNLİKLE IRKÇILIK VEYA İNKARCILIK DEĞİLDİR;KONAR GÖÇER TÜRKLERE KISACA VERİLEN VE SÖYLENMEYE BAŞLANAN KÜERT İSMİ DE KONAR GÖÇER TÜRKLERE KISACA DEMEYE BAŞLANMIŞTIR,ERMENİ,BİZANS,PERS.HALKLARI VE RESMİ KAYNAKLARINDA,DİLLERİ İSE BU İÇLERİNE GİRDİKLERİ YÖNETİMLERİN DİLLERİ İLE KARIŞMIŞ VE YÖRESEL BİR ŞİVE OLUŞMUŞ GİBİ OLSADA GERÇEK ANLAMDA ASLINDA TÜRKÇE’NİN TA O TARİHTEKİ GELLİŞTİRİLMEMİŞ(GÜYA) ŞİMDİLERDE YENİ YENİ TÜRKÇE KELİMELER İLE ZENGİNLEŞTİRİYORUZ DİYE ORTA ASYA DA Kİ ATALARIMIZDAN KENDİ ÖZ DİLİMİZDE UZAKLAŞTIĞIMIZ GİBİ ONLARAD BİZLERE UZAK KALMIŞ YENİLERİ TÜRETİLEN KELİMELER İLE KULLANILMADIĞI İÇİN KÜRTÇE DİLİ DİYE ANIŞMAKTA ŞİVESİDİR ASLINDA…BU ŞEKİLDE YAKLAŞAN VE ARAŞTIRMA LAR OLUR İSE ÇOK ÇOK OLUMLU OLACAĞINI KESİNLİKLE GARANTİ EDEBİLİR VE HERKESİM İKNA OLACAKTIR…AĞZI OLAN BOŞŞ TENEKE GİBİ KONUŞURSA BİR DAYANAĞI OLMADAN BU ŞEKİLDE AYRIŞIMLARA SEBEİYET VERİRLER…YANİ,KÜRT LER(KONAR GÖÇER TÜRKLER )1071 DEN ÖNCE BİZANS,PERS ERMENİ TOPRAKLARINA OTLAK ANLAMDA GÖÇEBELER HALİNDE GEÇEN TÜRKLERDİR,BUNUN BAŞKA İZAHI VE GERÇEĞİ YOKTUR…TEK GERÇEK ORTA ASYA DAN BİZANS PERS ERMENİ VB.ÜLKELERİN SINIRLARINDAN OTLAK LAR VESİLESİ İLE GEÇİLEREK VE ZAMANLA DA ORADA YERLEŞİK HAYATA GEÇEN TÜRKLER”KONAR GÖÇER TÜRK”LERDİR “KÜRT”LER…..VURGULAMAK İÇİN ..KERE YAZDIM KİMSE KUSURA KALMASIN.GERÇEK BU….BİRAZ ARAŞTIRMACI OLALIM TEK TARAFLI VE TEK KAYNAKLAR İLE DEĞİL FARKLI FARKLI BİRBİRLERİNE MUHALİF KAYNAKLARDAN …SELAM VE SAYGILARIMLA…

  27. Çetin

    16 Eylül 2016 at 03:30

    Bu kadarda sallanmaz yahuu Ruslar la iyi ilişkilere girecez diye kardeş yapılmaz ki:))) Türk tarihi 732 yılında bulunan Orhun abidelerinde ki bulgulardan ibaret daha ötesi biraz atmasyon yani. Irkını ölecek diye rezil etme bari:)))

    • Emre

      19 Ekim 2016 at 21:18

      GökTürkler hakkinda aciklaman ne olucal?

    • ZEYNEL A. DELİKAN

      23 Ekim 2018 at 19:44

      Orhun abideleri in dışında orta Asya stepleri ve bugünkü Çin toprakları içinde koyun başı ve gamalı haç formunda kurulmuş şehirler. Ulunmultur iskitlerden 5000 yıl kadar önceye dayanır Türk tarihi bunuda bölgede bulunan Türk cenaze tiplemesiyle aynı hazırlanmış kurganlardan öğreniyoruz. Yani Türk tarihi sanıldığı gibi 8000 yıllık değil Çin kaynaklarına göre ortalama 12000 ila 14000 yıllık olduğu söylenmektedir. Ki göbekli tepede bulunan son kanıtlar insanlık tarihini alt ust etmiş ve 30000 yıl öncesine dayanan yerleşik kültür buluntularına ulaşılmıştır.

  28. Adem

    15 Eylül 2016 at 10:34

    İsmet ineno turkmuydu ?????

  29. Bünyamin Ertaş

    11 Eylül 2016 at 20:37

    Çok güzel olmuş eli ize
    Sağlık TÜRKMENLER AŞİRET BEYİ AŞİRET REİSİ

  30. Furkan Yavuzhan Gündoğdu(https://www.facebook.com/furkan.gundogdu.92775)

    6 Eylül 2016 at 22:38

    türklerde herzaman müslümanlardır,Hunların tanhusu Harun Bey den beri,bizler 99 isimli ALLAH a dua ederiz,yükunç kılarız,yazuk işlememeye çalışırız,küfür,biat bu kelimeler arapçadır,unutmayın ki biz türkler temiz müslümanlarızdır(Osmanlı padişahının dediği gibi) biz zaten müslümanlarızdır tengricilik veya şamanizm diye bir din yoktur,diyeceksiniz o zaman Tengri ne demek ?,Tengri sadece bir isimdir,yaratıcı adı falan değildir,örneğin Bilge Kutluk Tenri(Tengri) Kağan gibi…,Kürtler tarihi ms 770 den başlar,Türklerin ise mö 5.yüzyıldan başlar…,çok uzun yazı yazardım ama yazmıyorum,size türk olan boyları söyleyeyim:uz,avar,azeri,balkar,başkurt,çiğil,çulım,halaç,hamedan,hazar,horasan,karaçay,karakalpak,karluk,kaşkay,kazak,kırgız,kıpçak,kırımçak,kimek,kuman,kumuk,nogay,bulgar,özbek,peçenek,sabir,salar,tatar,türgiş,türk,türkmen,tuva,urum,uygur,yağma,yakut,yugur türktür.Türk olmayanlar ise:gagavuz,çuvaş,dolgan,hakas,karay,teleüt,soyot,kırımçak,şor,toju,karagaslar,kaçlar,kızıllar,sagaylar,koyballar,samoyed,tubalar,tofalar,duhalar(dukhalar),moğollar,merkeitler,naymanlar

  31. Ayhan

    29 Temmuz 2016 at 01:50

    Bence icimizde virus gibi yasayan ve Turklere dil uzatanlarin DNA si coook supheli

  32. Kutanyabgu

    22 Temmuz 2016 at 22:30

    Kürtlerin en eski kavim olduğunu söyleyenler. Ne içtiniz lan siz kafanız iyimi. Kürtlerin yazdığı hikaye kitaplarını değil gerçek kaynaklardan bakın. Sırf kürt olduğunuz için kendinizi en eski kavim yapmışınız ya helal olsun ama şaşırmadım.

    • Zulyha

      27 Ağustos 2016 at 12:20

      Turk kurt kavramlari ne olursa olsun hersey sonradan cikmis simdik o diycek turculuk o diycek kurtcu sen simdi ki zamna bak herkesin kokunde mutlaka karisilik var sen bir dna yap sonuc nece olacak bakalim kaninda kimlerin hangi milletin kani var ortak olan sudur ki herkes birer insandir ve inanclari dogrultusunda da haretketleri dogrultusunda kendini ortaya cikarir hersey insanin kisiliginde insan olusunda baslar kokundee degilll degil karakterinde o kadar

      • Akn

        9 Ekim 2017 at 02:32

        Helal sana kardesim herkez senin gibi dûsûnse bu memlekethergun bir adim daha ileri gider .

    • Çetin

      16 Eylül 2016 at 03:33

      Türk tarihi de 732 yılında yazılmış Orhun abideleri daha ötesi yok daha bulunmadı.Kurtçe yazılmış baba Tahir edebi metinleri de 900 lü yıllar o kadarda böbürlenecek bi şey değil bu

      • battal

        17 Mart 2017 at 16:17

        Çetin kardeş türk adı çin kayıtlarında olup hun kurganlarında “rünik” harflerle belirtilmiştir. Yani orhun kitabelerinindekki alfabe ile… Ayrıca kullanılan damgalar çeşitli yerlerde bulunmuştur (orhun abcsi) 732 den evvel radyo carbon analizi ile:)
        Ayrıca türkiyede yaşayan türklerle DNA sile geç hun devrindeki mezarlarda(kurgan) kalıntılarda örtüşmüştür vede eşyaların üzerinde belirtilmiştir.
        Yunanlılar gibi heykel yapmadığımız içinmi tarihimizi 732 den başlatıyorsun
        Tarih oku biraz salt kürtçülük yapmayın

  33. by TܮKO

    3 Temmuz 2016 at 11:55

    HZ YASEF BİLİNEN BİR GERÇEKTİR. PEYGAMBERLER ANSİKLOBEDİLERİNDE KİTAPLARINDADA YER ALMAKTADIR. YÜREĞİNİZE SAĞLIK GÜZLE BİR ACIKLAMA OLMUŞ. DOĞRU VE YERİNDE Kİ BUNLAIRN HEPSİNE TÜRK TARİHİ KİTAPLARINDA RASTLAYIP DERLEME YAPARAK BU KONULARIN DOĞRU OLDUĞPUNU ANLAYA BİLİRİSİZ. NE MUTLU TÜRKÜM DİYE BİLENE…

  34. halil yilmaz

    21 Haziran 2016 at 20:26

    sen bu akili nereden aldin? cok zeki ve akillisin akil küpüsün? :-))) 1 insanligin ademden geldigi yalan 2. nuhun yafes adinda oglu oldugu efsane belkide yalan. sümerler türk degil semitik-hamitik irktir yani arap,aramai,israil soyu.etrüsklerin türk oldugunu avrupada desen sana güler deli derler. bu arada etrüskler italyanlarin atasi degil, italyanlarin atasi aryan-avrupai irktir buna karsin etrüskler kartacalar gibi berberi semitik irkidir… arastirin okuyun egitin kendinizi. kurandan okuyup buraya türklerin tarihi deyip dikdörtgen sekilde tarih üretemezsin… oku oku arastir , saplatilarindan ortacag karanligindan kurtulun artik. kuranla hayati ayirin artik yeter. bunu yapmadiginiz takdirde avrupalilarin devamli tozunda kör olur nefes almazssiniz. 5 cag yani 5 tane 100 yil kaybettiniz islam kuran diyerek görünen oki daha nice caglar kaybedip dünya tarihinden yok olup gidecek türk milleti bu islam ve kuran karanligini kendine refarans aldigi müddetce

    • ugur gultekin

      11 Temmuz 2016 at 18:41

      Halil yilmaz adamin yazdiklari kutsal kitabimiz Kuran’dan alinti degil ki Kuran’in hiç bir yerinde turklerin soyu yafesten gelir diye bir sey yazmaz okuyun arastirin diyorsun ama kendin okumadan arastirmadan cahil cahil seyler yazmissin adam ne yazmis sen burdan Kuran’a Islam’a nasil saldiracaginin derdindesin ama yazdillarindan cehalet fiskiriyor biraz oku arastir bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma Kuran’in Allah kelami oldugunu goreceksin bu arada yukardaki yazidaki gibi milletlerin bu kadar basit ortaya cikmadigini dusunuyorum yafesin oglu turk gibi tezler tarih bilimden uzak tezlerdir turk ismi zamanla ortaya cikmistir

      • fırat

        25 Ağustos 2016 at 03:25

        birincisi bunlar tez degil türk ve dünya tarihçilerinin en eski uygarlık olan sümerlerin yazıtsal kalıntıları dahi incelenerek ortaya konulan şeyler önce bunu ögrenin.. kendin bilen hiçbir tarihçi elinde yazıtsal antik kanıtlar olmadan konuşmaz..ikincisi var sayalım dediginiz gibi tez den ibaret peki aynı dönemden arapların ve diger ırkların gelmesini niye tez’e baglamıyorsunuz ? türklükle ilgili yazıtsal kanırlar tez olurken aynı dönemin ırklarını nasıl olmuyor ? çıkarına göre olmuyor bu işler..senelerini veren dünya tarihçileri bile o dönemin yazıtlarından klavuz tutarak bir yere varıyor..dinle kitapla alakalı degill elindeki kanıta bakarak konuşur tarihçilerr.. bahsettigimiz sümer en eski uygarlıktır yeryüzünde ve yazıtsal kalıntıları mevcuttur araştırın görünn

    • ugur gultekin

      11 Temmuz 2016 at 18:55

      Halil bu yazdiklari Kuran’dan alinti degil ki Kuran’in hiç bir yerinde turklerin soyu yafesten gelir diye bir sey yazmaz okuyun arastirin diyorsun ama kendin okumadan arastirmadan cahil cahil seyler yazmissin adam ne yazmis sen burdan Kuran’a Islam’a nasil saldiracaginin derdindesin ama yazdiklarindan cehalet fiskiriyor biraz oku arastir bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma Kuran’in Allah kelami oldugunu goreceksin

    • Efe kadir yılmaz

      29 Temmuz 2016 at 18:48

      halil yılmaz sana söyleyeceğim şu bu kesin doğrudur ve kuran-ı kerimde geçer ilk insan ve ilk peygamber hz adem dir ve ayrıca bizim babamızdır insanlıkta şüphesiz ki ondan gelmiştir.

    • Abdullah

      12 Ağustos 2016 at 20:55

      Çok aptalca bir yorum..
      İnsanlar islamı tam olarak yaşadığı dönemlerde ilim kültür sanayiastronomi matematik ve tıp alanında dünyanın en gelişmiş devletler kurmuşlardır…
      Ne zaman ki sizin gibi batı hayranlığı çoğoldı işte o zaman dindende uzaklaştırıldık bilim ve teknik ten de….

    • Levent

      24 Ocak 2017 at 14:32

      Bravo.ve nihayet beyin ve mantik beraber.hepsi olmasada gercege en yakini.tarihi alana sallamacilar yerlesmis.lutfen her seyi kirletmeyin.saygilar.

    • Meral keskin

      19 Temmuz 2017 at 22:50

      Estrükler anadolu kökenlidir.Dnayla ispatlandı.Bizlerin akrabası egeden göç etmişler.Egedeki mezarlarla akrabalıkları çıktı.Hem yalan söylüyorsunuz bide islama dil uzatıyorsunuz.Kürt zerdüşleride şamanist takılan türkçüleride allah kahretsin.İslam bu ülkenin mayasıdır.Mayayı bozarsan pkk türer
      Başkası türer sivri zekalar

  35. ozyurt

    6 Haziran 2016 at 02:49

    Türk gencine carpitilmis tarihimi tarih diye yuttuacaginiz, Türk hicbir zaman col arabinin uydurdugu dinle anlatilamaz, nuhmus, bilmek kimmis. hayir ornegin Mete Hanin nasil o buyuk hun devletini kurdugunu, askerlerinin neden zamanin en iyi silahsorleri olugunu doru durust ogrenin, hem tayib gibi Túrklerle yakindn uzaktan ilgisi olmayan kisileride Türkleren uzak tutun. yuce Atatürk'”un nuh peygamber lafini kullandigi kesin palavradir. ne nuhu be adam. yuce Atatürk’ün butun becerilerini tassiigi Mete Han genlerinden aldigini. onun askeri dehasini kullandiginida unutmayin, hem cesaretini, hem aklini kullandigini kabul edin

    • Buse koc

      21 Haziran 2016 at 16:43

      Yuce olan sadece Allahtir. Yuce atatürk demeyi kes istersen

      • Engin

        9 Temmuz 2016 at 18:36

        Senin o minicik, yamulmuş, hastalıklı dünyanda öyle olabilir ama bunu bütün dünyaya yutturmak için senin gibi birkaç milyar “inanmış” kulun binlerce yıl çalışması gerekir. Dünyayı hocanın anlattığı ile değil de aklıyla anlayanlara senin gibiler asla galip gelemeyecekler.

        • Sedat

          1 Ağustos 2016 at 02:55

          Sen kendini galip görüyorsun ama yakında bu hayat denilen uykudan uyanacaksin ve biz inananların kazandığını göreceksin.siz galip olduğunuzu zannederek avunun

      • Efe kadir yılmaz

        29 Temmuz 2016 at 18:52

        kesinlikle katılıyorum buse koç çok doğru ve öz seylediniz